پیست اسکی چلگرد استان چهار محال و بختیاری

پیست اسکی چلگرد استان چهار محال و بختیاری

 

شهرستان کوهرنگ با مرکزیت شهر چلگرد به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی یک شهرستان توریستی، سیاحتی، عشایری و ورزشی محسوب می‌شود. استان چهارمحال و بختیاری در قلمرو مرکزی رشته‌ کوه‌های زاگرس قراردارد. در منطقه کوهرنگ بختیاری این استان گردشگران می‌توانند از مناظر طبیعی مانند تونل کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون و ارتفاعات زردکوه بختیاری و… دیدن کنند. زیبایی کوهرنگ در زمستان وجود برف قابل توجه و مناظر یخی درپیست اسکی چلگرد شهرکرد است. شهرهای غربی ایران نسبت به شرق به دلیل وجود بارش بیشتر برف دارای زمستان‌های پربرفی هستند و ورزش‌های زمستانه در این مناطق رونق بیشتری دارد. چلگرد شهری در استان چهار و محال بختیاری و مرکز شهرستان کوهرنگ است و بزرگترین جامعه ایلی کشور یعنی ایل هفت لنگ بختیاری را در خود جای داده است.

 

 

جاذبه گردشگری پیست اسکی چلگرد شهرکرد

طبیعت بکر و دست‌نخورده منطقه به همراه جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر سالیانه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و حتی دنیا به سوی این شهرستان هدایت می‌کنند. به طوری که در هر فصل جذابیت و گردشگر خاص خود را دارد. این پیست در 85 کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد و دسترسی به آن از منطقه زاگرس امکان‌پذیر است. پیست چلگرد در هر سال می‌تواند پذیرای 20 تا 30 هزار نفر باشد.

 

 

 

در فصل زمستان بارش برف در ارتفاعات زردکوه به بیش از 15 متر می‌رسد که باعث به وجود آمدن یخچال‌های دائمی می‌شود. وجود این مقدار برف در فصل زمستان باعث شده تا اشخاص زیادی از شهرهای مختلف برای اسکی و لذت بردن از هوای پاک زمستانی به این منطقه سفر کنند.

 

 

تاریخ ساخت پیست اسکی چلگرد

این پیست یکی از شناخته شده‌ترین پیست‌های اسکی واقع در زاگرس استکه در سال 1354 ساخته شده و در مجاورت تونل اول کوهرنگ در قسمت شرقی کوه کارکنان قرار گرفته است. اسکی‌ بازان با آغاز بارش برف از آذرماه تا پایان اسفند می‌توانند به پیست مجهز چلگرد بروند و اسکی کنند. پیست اسکی چلگرد 800 متر طول و شیبی 20 درصدی دارد که هوای آفتابی آن در اغلب روزهای زمستان، انباشت حجم بسیار زیاد برف و راه دسترسی آسان، این پیست را در منطقه زاگرس مشهور ساخته است.

 

 

مناطق تفریحی و ورزشی نظیر مناطق گردشگری و پیست اسکی  چلگرد می‌تواند میزبان مناسبی برای ورزشکاران باشد. در این پیست اسکی دو محدوده برای استفاده آقایان و بانوان بصورت مجزا تعبیه شده است. آغاز ریزش برف در منطقه عمدتاً از ماه آذر تا پایان اسفند می باشد. یادتان باشد اگر گذارتان به چلگرد افتاد، از تونل و آبشار کوهرنگ هم که در نزدیکی پیست قرار دارد دیدن کنید. این پیست در 85 کیلومتری شهرستان شهرکرد قرار دارد و دسترسی به آن از طریق منطقه زاگرس امکان پذیر می باشد.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2