چشمه برم لردگان استان چهار محال و بختیاری

چشمه برم لردگان استان چهار محال و بختیاری

 

یافتن مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران همیشه سوالی است که مسافران و گردشگران پیش از انتخاب مقصد سفر خود با آن مواجه هستند. پیدا کردن پاسخ این سوال به خصوص اگر در فصل زمستان باشد از حساسیت بیشتری برخوردار است. چشمه برم لردگان دراستان چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان دارای آب و هوایی سرد است و بیشتر برای ورزش های زمستانی مناسب است، لیکن شهرستان لردگان در این استان به دلیل نزدیکی به استان خوزستان در فصل زمستان با معدل 12.5 درجه سانتیگراد دارای اقلیم و آب و هوایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران است. شهر لردگان مرکز شهرستان لردگان با 1700 متر ارتفاع از سطح دریا در 160 کیلومتری جنوب شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

 

 

جاذبه گردشگری چشمه برم لردگان

چشمه برم در مرکز شهر لردگان واقع شده است و با شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری 150 کیلومتر فاصله دارد. جوشش چشمه های مصفای برم در مرکز شهر لردگان گردشگاهی با همین نام را به وجود آورده است . این چشمه پر آب علاوه بر تامین آب کشاورزی، یکی از سرشاخه های کارون به حساب آمده و چشم انداز زیبایی را برای شهر لردگان بوجود آورده است. اطراف این چشمه بصورت پارکی جهت تفرج و گذراندن اوقات فراغت اهالی شهر لردگان و گردشگران فضاسازی شده است.

 

 

خدمات تفریحی چشمه برم

آب این چشمه همچون برکه است و آب از قسمتهای مختلف آن می‌جوشد. این تفریح گاه دارای جاده آسفالته، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد پذیرایی و اقامتی، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، تجهیزات جهت بازی کودکان و پارکینگ می‌باشد. گردشگران با سفر به این مکان دیدنی می‌توانند لبنیات، گیاهان دارویی و برنج و صنایع دستی همچون گلیم، جاجیم، خورجین و البسه محلی را به سوغات ببرند. این چشمه از قطب های تفرج گاهی شهرکرد است که سالانه توجه هزاران نفر از گردشگران و مسافران را به سمت خود جلب می کند.

 

 

از خصوصیات ویژه ی این چشمه تاثیر کم خشکسالی های پی در پی و متوالی بر میزان آب آن است. در سال های خیلی دور، به علت خشکسالی های چندین ساله تمام چشمه های اطراف منطقه لردگان مانند چشمه میلاس، تنگ کلوره، ارمند، کرف و چشمه های کوه ریگ به شدت کم آب می شد یا کاملا می خشکید و تنها چشمه ای که هنوز اّب آن جریان داشت همین چشمه برم بود و عشایر و روستائیان اطراف از فاصله های چند فرسخی برای برداشتن آب به لردگان می آمدند. در چند سال اخیر نیز که خشکسالی طولانی در منطقه رخ داده اکثر چشمه های اطراف کم آب شده اند ولی چشمه برم هنوز پرآب است.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2