روستای چم کاکا شهر کرد استان چهار محال و بختیاری

روستای چم کاکا شهر کرد استان چهار محال و بختیاری

 

روستای چم کاکا یکی از روستاهای استان چهار محال و بختیاری است که تامرکز این استان یعنی شهرکرد حدود 40 فاصله دارد . این روستا یکی از روستاهای شهرستان سامان است که با 14km کیلومترتا این شهر و 9km تا پل زمان خان فاصله دارد.این روستا دارای طبیعتی زیبا و دلنشین در بهار و تابستان می باشد و هر ساله سیلی از گردشگران به این منطقه وطبیعت بی نظیر اطراف آن می آیند و از دیدن این مناطق لذت میبرند.

 

 

روستای چم کاکا در ساحل زیبای زاینده رود قرار دارد که مناظر و طبیعت زیبایی دارد و جمعیتی حدود ۶۰۰ نفر دارد.مردم روستا ترک زبا هستند و اشتغال روستاییان بیشتر در بخش کشاورزی وتعداد محدود وکمی در بخش دامپروری مشغول هستند و بعضی از جوانان روستا در کار های ساختمان سازی در شهر های اطراف مشغول به کار هستند.

 

 

اطراف روستا، باغ های بادام، گردو، انگور، آلوچه و غیره وجود دارد. وجود باغات میوه و بیشه زار های کنار زاینده رود، مکانی عالی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت بسیاری از هم میهنان از سراسر کشور می باشد. روستای چم کاکا، یکی از روستاهای توریستی-گردشگری استان چهار محال و بختیاری است و از چشم انداز خوبی بر خوردار می باشد.

 

 

در این روستا دو مدرسه وجود دارد یکی ابتدای بلال و دیگری راهنمایی ولایت چم کاکا 

و روستا دو مسجد دارد:

1.مسجد جامع چم کاکا

2.مسجد ابوالفضل چم کاکا که از اماکن تاریخی روستا به حساب می آید

 


 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2