دهستان ناهوک استان سیستان بلوچستان

دهستان ناهوک استان سیستان بلوچستان

دهستان ناهوک یکی از دهستانهای شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان ایران است.دهستان ناهوک با مرکز شهرستان ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و یکی از روستاهای قدیمی سراوان است . این دهستان در بخش مرکزی شامل دو روستای کوچک‌تر به نام‌های «کوپک»در قسمت جنوبی و«کوشکوک»در بخش شمالی است که در میان این دو روستا باغها و نخیلات قرار دارند و جوی آبی از میان باغات از سمت غرب به شرق روستا تا زمینهای کشاورزی جریان دارد. این روستا در میان دره‌ای قرار گرفته که در قسمت مرکزی دره رودخانه فصلی نسبتاً بزرگی قرار داردو به هنگام بارندگی پر از آب می‌شود و منازل مسکونی و زمینهای کشاورزی و باغات در کوهپایه قرار گرفته اند.این روستا از خوش آب وهواترین روستاهای سراوان است و مسافران زیادی به خصوص در فصل تابستان از این روستا بازدید می‌کنند.

 

 

 

 

دره نگاران یکی از آثار تاریخی معروف که در آن حکاکی هایی از حیوانات قدیم و نحوه شکار آنان توسط انسان های آن دوره می باشد. قدمت تاریخی سنگ نگارهاه های این دره به ۱۰۰۰۰ سال قبل بر می گردد. شغل اکثریت مردم کشاورزی و جمعیت رو به رشد فارغ التحصیلان در مراکز آموزش عالی از این روستا با توجه به امکانات موجود در خور شان می باشد . از دیگر آثار تاریخی می توان به قلعه ای اشاره کرد که در میان باغات قرار دارد ودر قدیم محل سکونت حاکمان بوده و در اطراف آن محل زندگی مردم عادی بوده است.

روستای ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان، با مختصات جغرافیایی ۶۲ درجه و ۲۰ دقیقه طول شرقی و ۲۷ درجه و ۳۷ دقیقه عرض شمالی، در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غربی جالق و در ۳۵ کیلومتری سراوان قرار گرفته است. این روستا از غرب، به روستای کشوک و از جنوب غربی به روستای کوپک محدود می‌شود.

امیدواریم لحظات خوشی را در کنار خانواده در این منطقه تجربه کنید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2