آبشار لندی استان چهار محال و بختیاری

آبشار لندی استان چهار محال و بختیاری

 

آبشار لندی در موقعیت جغرافیایی N315111 E501852 در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. آبشار لندی یکی از آبشارهای دائمی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است که در منطقه شلیل از توابعشهرستان اردل قرار گرفته است. طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است.نزدیک ترین بخش به این آبشار ناغان، شهر سرخون و دهستان، دوپلان میباشد.

 

 

این آبشار  یکی از آبشارهای زیبا در مجاورت رودخانه بازفت در جنوب استان چهارمحال و بختیاری است . رودخانه بازفت در همین محدوده است که به تدریج وارد دریاچه پشت سد کارون 4 می شود . آبشار لندی در فاصله حدودا 200 کیلومتری جنوبشهر کرد قرار دارد.در دیدار از آبشار لندی ، بیشتر از زیبایی خود آبشار ، طبیعت کوه و دشت در مسیر پیمایش از روستا به این آبشار، شگفت انگیز و بینطیر است.

 


جاده دسترسی به آبشار علاوه بر مسیر طولانی و کوهستانی، دارای پیاده روی نسبتا طولانی (حدود ۱۰ کیلومتر از روستا) با شیب های تند و نفس گیر اما در عین حال زیبا با مناظر کم نظیر است. در طول مسیر چادرهای عشایر بختیاری قابل رویت است. برای دسترسی به آبشار از ناغان به سمت دوپلان مسیر را در پیش بگیرید. پس از عبور از گندمکار و گلشور،پس از طی ۱۱ کیلومتر به دو راهی شلیل خواهید رسید که مسیر را به سمت جاده فرعی تغییر دهید.

 


بعد از طی ۲۰ کیلومتر جاده پرپیچ و خم کوهستانی با آسفالت سرد و گذر از روستاهای شلیل و دورک قنبری به روستای گوزلک میرسید. از این روستا تا روستای لندی جاده خاکی، پرشیب و در موازات رودخانه بازفت ادامه دارد. انتهای این مسیر روستای لندی است. بیشتر طول مسیر در جهت فرود به سمت دره پیموده می شود. بعد از رسیدن به روستای لندی مسیر تا آبشار اصلی لندی در حدود ۳ ساعت پیاده روی با شیب های تند است. پیشنهاد میگردد برای دسترسی به آبشار از راهنمای محلی استفاده نمایید.

 


هم چنین در نزدیکی روستای اردل و در طی مسیر ۲ آبشار دیگر نیز قابل مشاهده است. برای مشاهده و لذت بردن از زیبایی های این منطقه ، بهترین فصل اواخر زمستان تا اواسط بهار می باشد چون این منطفه به علت نزدیکی به خوزستان ، تابستان های نسبتا گرمی دارد که علی القاعده از گل و سبزی طبیعت هم کمتر خبری هست .

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2