امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی استان چهار محال و بختیار ی

امامزاده حمزه بن علی (ع) بلداجی استان چهار محال و بختیار ی

 

در نزدیکی تالاب چغاخور و به فاصله ده دقیقه ای از آن مکانی به نام امامزاده حمزه علی (ع)  قرار دارد که از نوادگان امام سجاد (ع) است و اصل بنای آرامگاهش مربوط به دوره تیموریان است.

 

 

بقعه امامزاده حمزه بن علی یکی از قطب‌های مهم سیاحتی و زیارتی استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود که پذیرای بیشترین زائران استان است. این بقعه بالای تپه‌ای مرتفع قرار گرفته و در اطراف آن دشتی وسیع و گسترده ‌وجود دارد که به دلیل قداست و همچنین موقعیت طبیعی و آب و هوا و دیگر جاذبه‌های پیرامون آن سالانه مسافران و زائران بسیاری از استان های همجوار به این منطقه می آیند.عکس زیر مربوط به قبل از بازسازی این بارگاه است.

 


بارگاه در 4 کیلومتریبلداجی (شهر گز ایران) در شهرستان بروجن قرار گرفته است.به دلیل امکاناتی مانند بازارچه، زائرسرا و سایر خدمات عمومی اقامتی و آب و هوای مناسب تبدیل به قطب گردشگری خوبی در این منطقه شده است که مسافران زیادی جهت تفریح،زیارت و سیاحت به این منطقه سفر می کنند.

 


اکثر افرادی که راهی دیدن شهرکرد یا حتی تالاب چغاخور هستند این مکان را برای اقامت انتخاب می کنند چرا که هم مجهز به زائرسرا است و هم مکان مناسبی برای چادر زدن دارد. از نکات جذاب آن بازارچه آن است که می توانید انواع و اقسام سوغاتی را از آن جا تهیه کنید.

 


از صنایع دستی گرفته تا ادویه جات و سایر خوراکی ها. از فراز تپه ای که آرامگاه روی آن قرار دارد می توانید نمای زیبایی از مزارع اطراف و کل محوطه و بازارچه را داشته باشید. این محوطه تا نصف شب در ایام تعطیل و فصول مناسب سفر پر و شور و هیجان است و خیلی دیر تعطیل می گردد.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2