منقطه دره گردو اراک استان مرکزی

منقطه دره گردو اراک استان مرکزی

 

دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت ۱۰۰ هکتار در جنوبشهر اراک در استان مرکزی قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است. دلیل نامگذاری این منطقه وجود روستای گردو و همچنین درختان بسیار گردو در این دره است.

 

 

روزانه و مخصوصا جمعه‌ها و روزهای تعطیل این مکان محل تفریح صدها ورزشکار و خانواده اراکی است. دره گردو در نزدیکی کوه سرخه قرار دارد و در سال ۱۳۸۵ خورشیدی توسط هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

 

 

منطقه گردو یکی از مناطق تفریحی و گردشگری استان مرکزی است که همواره مورد استقبال شهروندان و گردشگران زیادی قرار گرفته است.این منطقه به گونه‌ای طراحی شده که تنها مربوط به یک یا دو فصل سال نباشد و در تمام فصول بتوان از آن استفاده کرد.

 

 

در این منطقه پارکی طراحی شده که کاربری‌های متفاوتی از جمله مراکز خرید، سیستم هتلینگ، کافی‌شاپ، قسمت‌های مربوط به بازی، جایگاه پیاده‌روی، چشم‌اندازهای زیبا مثل آب‌نما، طرح تکمیلی به منظور بازی‌های کابلی و بازارچه‌های محصولات سنتی و غیره برای آن تعریف شده است. همچنین در این منطقه امکان ورود خودرو وجود دارد تا بتوان امدادرسانی و انجام سایر اقدامات لازم از جمله اقدامات زیربنایی را در این منطقه انجام داد که این یکی از ویژگی‌های خوب این دره است.

 

 

کاشت نهال، ساخت بند سنگ و ملاتی، ساخت  بند گابیونی، ساخت چهار سکوی استراحت و ایجاد جاده دسترسی برای آبیاری درختان از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در این دره توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در دره گردو انجام شده است و در کل یک منطقه حفاظت شده و ایمن است که شما میتوانید با خاطری آسوده به این منطقه سفر کنید از مناظرش لذت ببرید.

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2