غار کناتاریکه استان ایلام

غار کناتاریکه استان ایلام

 

استان ایلام با قرار گرفتن در دامنه های کوه های زاگرس، از موقعیت طبیعی ویژه ای برخوردار است. علاوه بر آب و هوای مطبوع و دل انگیز و منظره های چشم نواز و زیبا، غارهای بسیاری در این استان وجود دارد که شرایط مناسبی را برای علاقه مندان به غرانوردی و کوهنوردی پدید آورده است. غار کنار تاریکه ایلام یکی از غار های زیبا و جذاب این استان است که همواره مورد توجه غارنوردان بوده و هرساله علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

 

 

غار کنارتاریکه در استان ایلام و در ارتفاعات سیوان کوه قرار گرفته است. برای دیدن این غار باید در مسیر ایلام به سمت دره شهر حرکت کنید. در فاصله 35 کیلومتری از این جاده و در نزدیکی روستایی به نام پاکل می توان غار کناتاریکه دره شهر را دید. غار کنا تاریکه که با نام غار بره زرد نیز شناخته می شود، عمقی نزدیک به 350 متر دارد و دارای دالان ها و دهلیزهای متعدد و تو در تویی است که در نگاه اول شما را مجذوب خودش می کند. ورودی غار بسیار کوچک است و باید به صورت سینه خیز به آن وارد شوید. اما پس از عبور از ورودی، کم کم اندازه دالان ورودی بیشتر و عبور از آن راحت تر می شود. استالاگمیت ها و استالاکتیت های گوناگون و فراوان، ستون ها و پرده های سنگی و یک حوضچه آبی از جمله مواردی هستند که درون غار بره زرد ایلام دیده می شوند و باعث جذابیت غار شده اند.

 

 

این غار یک حوضچه آبی، پرده‌های سنگی، صدها ستون و مجسمه استالاکتیتی و استالاگمیتی دارد و تالارها،‌ چاه‌ها، دهلیزها و دالان‌های متعددی از لحظه‌ ورود به داخل غار تا عمق 350 متری نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.
سردی هوای داخل غار موجب شده است که در طول سال هیچ نوع جانوری در آن زندگی نکند،‌ ولی اکسیژن کافی و هوای مطبوع و دلپذیری در داخل غار جریان دارد. ارتفاع بعضی از تالارهای داخل غار به 12 متر می‌رسد.

 

 

هوای داخل غار کناتاریکه در استان ایلام بسیار سرد است، بنابراین حتی اگر در فصل تابستان از این غاری دیدن می کنید، حتما لباس گرم کافی به همراه داشته باشید. سردی فضای داخل غار باعث شده تا هیچ موجودی توان زندگی درون غار را نداشته باشد. ارتفاع غار در قسمت های مختلف متفاوت است، در برخی از تالار ها این ارتفاع به بیش از 12 متر نیز می رسد. استالاگمیت هایی که در اندازه های گوناگون در سراسر قرار دارند در کنار بلورهای سنگی و ستوهان های پیچ در پیچ، از جمله جذابیت های غار هستند که چشمان شما را مجذوب خودش می کند.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2