پارک جنگلی چغاسبز استان ایلام

پارک جنگلی چغاسبز استان ایلام

 

از جاذبه های مهم استان ایلام پارک جنگلی چغاسبز است  این پارک که در زمره جاذبه های طبیعی قرار دارد بزرگترین پارک جنگلی ایران را به خود اختصاص داده است که مساحت آن حدود چهار هزار هکتار است. این اثر طبیعی از ویژگی های متمایزی برخوردار است که در این میان می توان به درختان کهن سال گردو ،زالزالک و بلوط ،سرو،اقاقیا اشاره کرد این انبوه درختان چندصد ساله نشانگر قدمت این اثر است.از خصوصیات متمایز آن درختان میوه، و پرندگان بسیار کمیاب است که به ارزش و اهمیت این پارک اضافه کرده است.آنچه قابل ذکر است محدوده بزرگ پارک چغاسبز است که شامل چند روستا همراه با زمین های کشاورزی فراوان و باغات میوه می شود.

 

 

این پارک  اگرچه در ظاهر مانند یک جنگل به نظر می رسد اما محیطی بسیار آرام و دلنشین دارد و خالی از هرگونه حیوانات خطرناک است. پارک با درختان انبوهی که دارد در فصل تابستان و بهار مملو از پرندگان کوچک و صدای دل انگیز آنها می شود و در سراسر این اثر طبیعی  گل های رنگارنگی را می توان دید که جلوه ی ویژه ای به آن داده اند . پارک محبوب چغاسبز یکی از قطب های مهم توریستی است و بهترین زمان برای بازدید از این پارک شش ماه اول سال است و بازدید کنندگان می توانند لحظات خوشی را در کنار خانواده رقم بزنند و از گذراندن اوقات و فراغت در این مکان بهترین استفاده را کنند که جهت رفاه حال گردشگران سازه هایی در اطراف آن بنا شده است.

 

 

هوای مطلوب، آب های فراوان، طبیعت سرسبز، حیوانات و پرندگان زیبا از ویژگی های بی نظیر این اثر است.در این پارک مکان مفرحی چون تفرجگاه جنگلی گاوز قرار دارد که خود از دیدنی های این مکان است همچنین در اطراف این پارک موزه تاریخ طبیعی ایلام قرار دارد که درب ورودی موزه از سمت این پارک است همچنین پارک کودکان نیز در نزدیکی آن ساخته شده است . خوشبختانه این پارک بی همتا بسیار مورد توجه مسئولان قرار گرفته است از این رو تلاش های فراوانی برای حفظ و گسترش آن صورت گرفته است.

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2