آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و حلیمه خاتون (س) کودزر استان مرکزی

آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و حلیمه خاتون (س) کودزر  استان مرکزی

 

 آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و حلیمه خاتون (س) در روستای کودزر در منطقه ای فرح بخش و زیبا، در 30 کیلومتری جاده اراک به خمین واقع شده است بنابر روی سطح مرتفعی که نزدیک 3 متر از سطوح اطراف بلندتر است با نقشه هشت ضلعی ساخته شده و دارای دو معبر  یکی در شمال شرقی و دیگری در جنوب شرقی  است شیوه گچبری بنا، آن را به قرن ششم هجری قمری مربوط می‌کند. نسب شریف امامزاده عبدالله مدفون در روستای کودزر با سه واسطه به امام هفتم (سید عبدالله بن محمد الامیر بن احمد ابی الطیب بن هارون بن الامام موسی الکاظم علیه السلام) منتهی می شود.این امامزاده دارای معماری بنای تاریخی با قدمت بالا است و ما به بازدید و زیارت از این آستان مقدس را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

امامزاده عبدالله سیدی جلیل القدر  و بسیار بزرگوار بود علمای انساب نسل و اعقاب احمد بن هارون را در قم و نواحی آن نوشته اند بر این اساس اکثر عموها و عموزادگان سید عبدالله در قم، تفرش، اراک و فراهان سکنی گزیده و منشا آثار و برکاتی برای اهالی این مناطق بوده اند.پدر امامزاده عبدالله محمد نام داشت که بنابرنوشته علمای انساب امیرمنطقه قم بود و از او فرزندان زیادی به وجود آمده است؛ وی فرزندی داشت به نام سید حسن که به عنوان رهبر و فرمانده سربازان معروف بوده است.

 

 

سید عبدالله به خاطر منسب دولتی پدر  سیادت و شرفات  نسب از موقعیت ممتازی در شهر قم برخوردار بود و درشهر قم به کسب دانش پرداخت و از سرامدان عصر خویش شد و سپس به عراق عجم مهاجرت کرد که متاسفانه در منابع موجود از نام همسران و تعداد فرزندان و تاریخ وفات او سخنی به میان نیامده است اما با وجود واسطه ها در نسب شریف وی می توان گمان زد که وی در دهه آخر قرن سوم هجری  وفات یافته است.

 


 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2