روستای خانک تفرش استان مرکزی

روستای خانک تفرش  استان مرکزی

 

روستای خانک در ۳۰ کیلومتریشهرستان تفرش، در مسیر جاده ساوه – تفرش قرار دارد و از مناطق نمونه گردشگری طبیعی در استان مرکزی می باشد. این روستا از دور مانند کیک تولدی به رنگ قهوه ای سوخته به چشم می خورد که علت آن وجود اکسید آهن در خاک این روستا است. روستای خانک دارای رودها و چشمه ها و قنات های فراوانی است که موجب سرسبزی روستا شده اند. قنات خانک دارای شهرتی خاص در بین گردشگران و مردم منطقه است. آبشار خانک نیز از جاذبه های زیبای این روستاست که یک آسیاب سنتی نیز در کنار آن وجود دارد.

خانک دارای آب و هوای کوهستانی است و در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد. پوشش گیاهی آن پوشیده از درخت است و گیاهان دارویی فراوانی در این منطقه می رویند. همچنین این آب و هوا موجب رونق باغ ها و مزارع در روستا شده است. در زمین های پست و بلند این روستا باغات درخت گردو دیده می شود که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده اند. از دیگر محصولات روستا می توان به بادام، توت، زردآلو، آلو سبز، سیب و گیلاس اشاره کرد، اما به طور کلی اکثر میوه ها را می توان در این منطقه پرورش داد. خانک قطب تولید توت در کشور است.

کاروان سرای خانک نیز مربوط به دوره صفوی است و نشان از قدمت این روستا دارد. این کاروان سرا در شهرستان تفرش، بخش مرکزی، دهستان خرازان، روستای خانک واقع شده و در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۰۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دیزج،کندج،خراران از روستاهای اطراف روستای خانک محسوب می شوند. قدم زدن در کوچه باغ های خانک در کنار رودها و چشمه های زیبای آن، لحظات به یادماندنی را برای مسافران و گردشگران خود به ارمغان خواهد آورد. پیشنهاد سایت سی تی مهر به شما گردشگران عزیز سفر و تفریح در این روستای زیبا است.

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2