سیتی سنتر اصفهان استان اصفهان

سیتی سنتر اصفهان استان اصفهان


سیتی سنتر اصفهان یا “قلب شهر” اصفهان ، بزرگترین مراکز تجاری ایران و چهارمین مرکز خرید بزرگ در جهان است و با وجود اینکه هنوز پروژه‌ای نیمه تمام محسوب می‌شود، نه تنها عظمت فیزیکی آن به چشم می‌آید، بلکه جای خود را در فرهنگ و سبک زندگی اصفهانی‌ها به خوبی باز کرده است. تا امروز بزرگترین پروژه‌های تجاری که در شهر اصفهان قرار گرفته‌اند در عظمت و لوکس بودن، به گرد پای سیتی‌ سنتر هم نمی‌رسند؛ البته پروژه‌هایی با این مقیاس امکان جانمایی در بافت شهر را نداشته و ندارند. سیتی‌ سنتر اصفهان، برای همه شهروندان اصفهانی، تجربه‌ای نو است! شما علاوه بر تهیه سوغات اصفهان از بزرگترین مرکز تجاری آن نیز دیدن کنید.تا پیش از این، تجربه شهروندان اصفهان از پاساژ گردی و قدم زدن‌های ویترینی به مجتمع پارک یا مجتمع بلوار خلاصه شده بود که با اغماض تنها یک دهم سیتی‌ سنتر اصفهان هستند. پاتوق جوانان اصفهانی نیز همین دو مرکز تجاری، به خصوص مجتمع پارک بود.

 

 

 

دسترسی به سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر خارج از اصفهان محسوب می‌شود اما از دروازه شیراز (میدان آزادی) تنها ۴ دقیقه فاصله دارد. این در حالی است که این سازه غول‌آسا درست در جوار شهرک اقماری سپاهان‌شهر واقع شده. به همین خاطر برای رفتن به سیتی‌ سنتر اصفهان باید از خروجی جنوبی شهر، به سمت ترمینال صفه و سپاهان‌شهر خارج شوید. بعد از عبور از پایانه مسافربری صفه، ورودی نخست سپاهان‌شهر (ورودی شمالی) را پشت سر گذاشته و از ورودی دوم سپاهان‌شهر وارد می‌شوید. گرچه از کیلومتر‌ها عقب‌تر قلب شهر را می‌بینید و نیاز به جست‌وجو نیست اما باید بدانید برای ورود به این مجموعه چند عملکردی، لازم نیست وارد سپاهان‌شهر شوید.

 

 

بلافاصله بعد از قرار گرفته در آستانه سپاهان‌شهر، با چرخشی کوچک به سمت چپ در مسیر پارکینگ‌های رایگان و چند طبقه سیتی‌ سنتر  اصفهان قرار می‌گیرید. به شما هشدار می‌دهم به محض اینکه خودروی خود را پارک کردید، کد محل پارک خود را به خاطر سپرده یا جایی در تلفن همراهتان یادداشت کنید، چراکه اگر به دقت ندانید خودروی خود را کجا پارک کرده‌اید، پیدا کردن آن بعد از بازگشت، تفاوتی با پیدا کردن سوزن در انبار کاه ندارد. البته پارکینگ سیتی‌ سنتر به یک سامانه هوشمند نیز مجهز است اما من تا کنون از آن استفاده نکرده‌ام. به شخصه حفظ کردن کد محل پارک خودرو را ترجیح می‌دهم.

البته همه این‌ها مربوط به زمانی است که با خودرو شخصی به سمت سیتی‌ سنتر اصفهان حرکت می‌کنید. برای استفاده از حمل و نقل عمومی می‌توانید از همان دروازه شیراز سوار بر تاکسی شده یا با اتوبوس‌های شهری به سپاهان‌شهر آمده و سپس با پیاده‌روی چند دقیقه‌ای به سیتی‌ سنتر بیایید. امروز مترو اصفهان دسترسی به دروازه شیراز و صفه را که فاصله چندانی با سیتی‌ سنتر ندارند، ساده کرده است. در طرح توسعه متروُ، یک ایستگاه نیز به سیتی سنتر اختصاص پیدا خواهد کرد و دسترسی از هر نقطه اصفهان از امروز هم ساده‌تر می‌شود.

 

 

سیتی سنتر اصفهان جایی برای خرید

گرچه سیتی‌ سنتر اصفهان در آینده نه چندان دور، چیزی بسیار بیش از یک مجموعه خرید خواهد بود و کاربری‌های دیگری همچون مرکز تجارت، مجموعه مسکونی و هتل را در بر خواهد گرفت اما امروز مرکز تجاری آن افتتاح شده. روزهای نخستی که سیتی سنتر افتتاح شد، فقط برند‌های مطرح و درجه یک، رستوران‌ها و کافه‌های تراز اول و خدمات لوکس در این مجموعه ارائه می‌شد. اما برندهای نوپا و فروشگاه‌های شیک و ارزان قیمت نیز خیلی زود راه خود را در این مجموعه پیدا کردند.

 

 

امروز گرچه بسیاری از برندهای مطرح لباس، تجهیزات ورزشی، ساعت و زیورآلات و دیگر فروشگاه‌ها در سیتی‌ سنتر شعبه دارند، اما برندهای نوپا و ارزانی که در عین حال شیک و جذاب هستند هم به خوبی فعال‌اند. همین عامل باعث شده پیشنهاد کند اگر قصد خرید دارید، از لوکس و مجلل بودن سیتی‌ سنتر نهراسید.

هرآنچه قصد خرید داشته باشید، پهنای انتخاب به اندازه کافی گسترده هست که بتوانید دل از بازارهای شهر ببرید و به سیتی سنتر بیایید. در فروشگاه‌های سیتی سنتر از آنجایی که رقابت بالایی وجود دارد، قمیت‌های منطقی هستند و گاه گاه، تخفیف‌های خوبی نیز معرفی می‌شود. در سیتی سنتر اصفهان می‌توانید مواد غذایی بخرید، خودرو انتخاب کنید، تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی بخرید، لوازم ورزشی، اسباب بازی، لوازم تحریر،‌ صنایع دستی،‌ لوازم آرایشی و بهداشتی، چرم، کیف و کفش،‌ کتاب و هرآنچه فکر کنید در سیتی سنتر پیدا می‌کنید.

 

 

سیتی سنتر اصفهان مکانی برای گشت و گذار

جمعیت قابل توجهی به سیتی‌ سنتر اصفهان می‌آیند تا فقط از قدم زدن در این فضا لذت ببرند. به خصوص اینکه مسعود صرامی- سرمایه گذار اصلی سیتی سنتر مدتی پیش گفته بود “سیتی سنتر را نساختم تا در آن خرید کنید! گاهی فقط در سیتی سنتر قدم بزنید. به خصوص زمانی که هوای اصفهان آلوده، خیلی گرم یا خیلی سرد است”. پیشنهاد وسوسه انگیزی است، دمای سیتی‌ سنتر به لطف تجهیزاتی که دارد همیشه مطبوع است. هوای سیتی سنتر با فناوری جدیدی دائما در حال تصفیه است و در روزهای آلوده اصفهان، قدم زدن در هوای پاک سیتی سنتر، کار عاقلانه‌ای است. به خصوص اینکه همه نیازهای یک قدم زدن دوستانه در سیتی‌ سنتر مهیا است. البته به اعتقاد من سیتی سنتر مکان‌هایی برای نشستن و گپ زدن کم دارد که شاید دلیل آن، سوق دادن شما به کافه‌ها باشد.

 

 

کالاهای فرهنگی در سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان یکی از مکان‌هایی است که در آن کلاهای فرهنگی بسیاری تولید و ارائه می‌شود. هر هفته یک تئآتر خیابانی در گوشه و کنار سیتی سنتر اجرا می‌شود که اگر خوش اقبال باشید ممکن است یکی از این تئاترها را ببینید. علاوه بر این کالاهای فرهنگی دیگری نیز در سیتی سینتر اصفهان تولید می‌شود.

 

 

پردیس سینمایی سیتی‌ سنتر اصفهان

پنج سالن سینما که یکی از آنها دو منظوره و قابل استفاده برای تئاتر است در سیتی سنتر وجود دارد. شاید این سالن‌ها خفن‌ترین سالن‌های سینمای اصفهان باشد. کوچکترین سالن سینما در سیتی سنتر حدود ۸۰ نفر و بزرگترین آن بیش از ۳۰۰ نفر گنجایش دارد. البته مدت چندانی از افتتاح این پردیس سینمایی در سیتی سنتر نگذشته اما صدای دالبی، پروژکتورهای لیزری، صندلی‌های کاملا متناسب با ساختار بدن و فضای آنتی باکتری از ویژگی‌های این پردیس است. یک سالن همایش هزار نفره هم در همین مجموعه وجود دارد که می‌تواند برای همایش‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. جایی شنیده‌ام که سالن‌های خصوصی‌آی نیز در این مجموعه با ظرفیت ۲۰ نفره وجود دارد اما خودم هنوز آنها را ندیده‌ام.

 

 

شهربازی در سیتی سنتر اصفهان

طبقه سوم سیتی سنتر یک شهربازی نسبتا کوچک وجود دارد. شهربازی سیتی سنتر برای سنین تا ۱۴ سال جذاب است اما برای من جذابیتی نداشت. اگر بزرگسال هستید این شهربازی را از برنامه خارج کنید اما برای کودکات شهربازی بسیار هیجان انگیزی محسوب می‌شود. البته این به معنای این نیست که هیچ وسیله‌ای برای بزرگسالان وجود ندارد. ایرهاکی یکی از بازی‌هایی است که برای بزرگسالان ممکن است جذاب باشد. یا برای مثال مسابقه شتر سواری (البته شترها واقعی نیستند) می‌تواند جالب باشد.

 

 

نگار خانه سیتی سنتر اصفهان

نگارخانه سیتی سنتر، سالن بزرگ است که به کارهای فرهنگی اختصاص پیدا کرده. در آستانه نگارخانه یک فروشگاه محصولات دست‌ساز هنری وجود دارد و بعد از آن وارد سالنی می‌شوید که هر چند وقت یک بار تبدیل به یک گالری متفاوت می‌شود. یک کافی شاپ کوچک هم در نگارخانه سیتی سنتر قرار گرفته. نگارخانه در همین مدت کم تبدیل به یک پاتوق هنری شده که می‌تواند برای اهالی هنر جای جذابی باشد. اگر به هنر علاقه دارید می‌توانید از نگارخانه هم لذت ببرید.

 

 

موزه در سیتی سنتر اصفهان

موزه سیتی سنتر کوچک است! اما دیدن آن خالی از لطف نیست. من علاقه‌ای به موزه ندارم اما شاید برای برخی جذاب باشد. نگاه اجمالی نشان می‌دهد کالاهای چندان عتیقه و قدیمی‌ای هم در موزه سیتی سنتر وجود ندارد و بیشتر شبیه به یک کلکسیون از وسایل لوکسی همچون رادیوهای مختلف است.

 

 

کافه‌های سیتی سنتر اصفهان

در هر طبقه از سیتی سنتر اصفهان، چندین کافه وجود دارد. هرکدام از این کافه‌ها هویت بصری خود را دارد و کیفیت متفاوتی نیز به شما ارایه می‌کند که در آینده درباره برترین کافه‌های سیتی سنتر خواهم نوشت. اما یک فصل مشترک در میان همه کافه‌ها وجود دارد: لوکس و گران‌اند. خود من گاهی که می‌خواهد در سیتی‌ سنتر قدم بزنم، سعی می‌کند کافه گردی نکنم. معمولا به همراه دوستان، از هایپر مارکت یک آب میوه یا پیراشکی می‌گیریم که تجربه ارزان و اقتصادی‌ای نیز محسوب می‌شود. اما اگر به کافه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم همه آنها را امتحان کنید و کافه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. سیتی سنتر چیزی در حدود ۲۰ کافه در خود دارد.

 


رستوران‌های سیتی سنتر اصفهان

ده‌ها رستوران در سیتی سنتر هست. از رستوران سلف سرویس وی‌آی‌پی گرفته تا رستوران‌های ایرانی مثل خوانگستر و داریان! اما آنچه سیتی‌ سنتر را برای غذا خوردن جذاب کرده، دو فودکورتی است که در سیتی سنتر قرار دارد. فودکورت شماره یک قدری قدیمی‌تر است اما با استقبالی که از آن شد، فودکورت شماره دو در طبقه دوم نیز خیلی زود اضافه شد. فودکورت‌ها فضاهایی هستند با سالن مشترک، که ده‌ها رستوران و فست فود دور تا دور آنها قرار گرفته و با یک قدم زدن ۲ دقیقه‌ای آنقدر انتخاب‌های متنوعی وجود دارد که میان آنها گم می‌شوید. تقریبا برای هر سلیقه‌ای، غذایی وجود دارد. آنچه ویژگی اصلی این فودکورت‌ها است، اینکه می‌توانید هرکدام از اعضای خانواده یا دوستان، از رستورانی متفاوت، غذایی متفاوت سفارش دهید و کنار یکدیگر بخورید.

 

 

دانشگاه علمی کاربردی در سیتی سنتر اصفهان

دانشگاه علمی کاربردی سیتی‌ سنتر نگاه آینده نگرانه‌ای بود. برای من جالب نیست که بگویم در دانشگاه سیتی سنتر درس خوانده‌ام. اما مجموعه کلاس‌های سیتی سنتر که البته جذابیتی نیز برای گردشگر ندارد. اما کلاس‌های به روز و پر از فناوری‌ای در سیتی‌ سنتر هست.

 

چه روزهایی به سیتی سنتر اصفهان برویم

بستگی دارد. مسیرهای منتهی به سیتی سنتر اصفهان در روزهای آخر هفته کاملا با ترافیک مسدود می‌شود. اما اگر برای قدم زدن و دوست پیدا کردن می‌خواهید به سیتی سنتر بروید، همان روزهای آخر هفته مطلوب است. اما اگر قصد شما خرید است بهتر است در روزهای دیگر بروید. در مجموع سیتی سنتر فضای لوکس و دوست داشتنی‌ای است. اگر اصفهانی هستید که هیچ اما اگر به اصفهان می‌آیید، سیتی سنتر هم می‌تواند جذاب باشد.

سایت سی تی مهر بازدید و تفریح در مجموعه تفریحی و تجاری سیتی سنتر اصفهان رابه شما گردشگران عزیز پیشنهاد میکند.

 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2