چشمه آب معدنی زندان سلیمان استان آذربایجان غربی

چشمه آب معدنی زندان سلیمان استان آذربایجان غربی

 

چشمه آب معدنی زندان سلیمان بین احمدآباد علیا و کوه زندان در شهرستان میاندوآب واقع شده و حدود ۱۹۸۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. از میان چشمه‌های گوگردی دو چشمه در قسمت غربی کوه زندان قرار دارد که اهالی محل از آن برای استحمام استفاده می‌کنند. حوض یکی از این دو به شکل مستطیل و به اندازه ۴/۳۵×۲/۲۰ متر است و نیم متر عمق دارد. بدنه‌ حوض از سنگ آهکی طبیعی است که آن را تراشیده و به شکل مستطیل درآورده‌اند. قسمت اعظم آب از مجرای جنوب شرقی و مقدار کمی نیز از مجرای جنوب غربی خارج می‌شود. آبدهی این چشمه یک لیتر در ثانیه است و پس از خروج از حوض تا فاصله تقریباً ۵۰ متری در زمین فرو می‌رود.

چشمه دوم تقریباً در فاصله ۱۶ متری غرب چشمه اول قرار دارد. حوض آن بیضی شکل و طبیعی و قطرش ۶/۳ و ۵ متر است. عمق این چشمه متفاوت و حداکثر ۶۰ سانتی‌متر است. مظهر چشمه زیر قشری سنگی در قسمت شمالی حوض قرار دارد و آب از مجرایی که در قسمت جنوب غربی واقع شده خارج می‌شود و در مسیر خود گسترش می‌یابد و به زمین فرو می‌رود. آبدهی این چشمه تقریباً دو لیتر در ثانیه است.

در این ناحیه مظهرهای دیگری نیز وجود دارد که آب آنها پس از عبور از سطح زمین، رسوب‌های سفید کربنات و منیزیم باقی می‌گذارد که حتی از دور به صورت مسیرهای سفید رنگ دیده می‌شود. آب این چشمه‌ها جزو آب‌های سولفوره است که دارای مصارف درمانی دردهای مفصلی و رماتیسمی است. بازدید از این مکان را به شما خوانندگان عزیز پیشنهاد می کنیم.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2