شاه تپه میاندوآب استان آذربایجان غربی

شاه تپه میاندوآب استان آذربایجان غربی

 

شاه تپه که با نام اسلام تپه نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی روستای اسلام تپه، در حدود ۲۵ ‏کیلومتری شمال غرب میاندوآب و در نزدیکی روستای اسلام تپه قرار دارد. قدمت این تپه به هزاره اول پیش از میلاد و دوره اورارتو‌ها بازمی‌گردد. از لحاظ معماری صخره‌ای، این تپه بیضوی شکل به دو قسمت تراش‌های ‏صخره‌ای سطحی و تونل صخره‌ای پله‌دار تقسیم می‌شود. همچنین گوردخمه‌ای سنگی در ضلع شرقی تپه جای گرفته است.

 

 

 

از این محوطه حدود هفده قطعه سفال کشف کرده‌اند که تمامی آن‌ها با چرخ سفالگری ساخته شده‌اند، پوششی نخودی و نخودی تیره دارند، اغلب در حرارت ‏مناسبی پخته شده‌اند و دارای سطحی صاف و در برخی موارد صیقلی هستند. این تپه در سال ۱۳۹۳، با شماره ۳۱۱۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی جذب این مکان دیدنی می شوند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2