آبشار سمیرم استان اصفهان

آبشار سمیرم استان اصفهان

 

آبشار سمیرم یکی از آبشارهای زیبای کشور عزیزمان ایران، به شمار می رود که در ۴ کیلومتری شرق شهر سمیرم و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، در اعماق تنگه‌ ای به همین نام، با دیواره‌ های سنگی قرار گرفته است. این آبشار با تمام زیبایی اش، که با طبیعت سبز آن و محیط کوهستانی اطراف آبشار، خصوصا در بهار و تابستان، همراه شده ، توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب نماید. طبیعت و آب و هوای خوب این منطقه ،مکان مناسبی جهت گذراندن اوقات فراغت برای گردشگران سراسر کشور می باشد.

 

 

 

ارتفاعات زاگرس، دارای زیبایی های خیره کننده ای بوده که یکی از جالب ترین آنها همین آبشار سمیرم است. آبشار سمیرم به عنوان عروس زیبای سلسله کوه های زاگرس شناخته می شود و ارتفاع آن ۳۵ متر بوده و در اطراف آن محل هایی برای استراحت و اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. این منطقه از آب و هوای بسیار سردی برخوردار بوده، به گونه ای که حتی در فصل تابستان نیز شب های سردی داشته و اقامت در این مکان را مشکل ساز می نماید. این آبشار که آب آن در دره نادر جریان می یابد، در گذشته، ارتفاعش به ۷۵ متر نیز می رسید، اما در حال حاضر بر اثر فرسایشی که در سال های متمادی برای این آبشار به وقوع پیوسته، ارتفاعش به ۳۵ متر کاهش یافته و تنها در سال های پرآبی، دوباره ارتفاع می گیرد.


 

آبدهی آبشار سمیرم به طور متوسط حدود ۲ مترمکعب در ثانیه می باشد و شرایط محیطی خوب و آب و هوای مناسب، سبب شده است که گیاهان متنوعی در اطراف آبشار رشد و نمو نمایند. آب آبشار، شیرین و دائمی بوده و از چشمه‌ های مزارع جوزار و چشمه عزیزخان تامین می گردد و از بالای تخته سنگ صخره ای صاف و عظیم، به بیرون می جهد. پای آبشار، فضای سبز وسیعی احداث شده که هماهنگی چشمگیری با کوه و آبشار و گیاهان و گل های طبیعی کوه دارد. همسایگی آبشار و کوه با درختان و همنوایی آنها با پرندگان، درختان و جانوران در محل، چشم اندازی رویایی پدید آورده است.

 

 

آب و هوای این منطقه در فصول بهار و تابستان مطبوع و روح نواز است و گردشگران زیادی را جذب خود می کند، اما در زمستان هم به ویژه اگر هوا خیلی سرد نباشد و برف زیادی زمین را نپوشانده باشد، مشتاقان طبیعت به تماشای آبشار می شتابند. اواخر بهار و سراسر تابستان، شاید جایی برای نشستن روی نیمکت های فضای سبز آبشار پیدا نکنید و صدای آبشار در سروصدای مردم، صلابت زمستانی اش را نداشته باشد؛ اما در زمستان به دلیل سرمای هوا، از استقبال کمتری برخوردار است و ممکن است در این مکان، فقط شما باشید و طبیعت شگفت انگیزی که پیش رویتان قرار دارد. آبشار سمیرم در استان اصفهان، نود و یکمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.


 


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2