مقبره موسی مبرقع (ع) استان قم

مقبره موسی مبرقع (ع) استان قم

ابواحمد موسی مبرقع  فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه و برادر تنی امام هادی بود. وی در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. وی جد سادات برقعی، رضایی، ابن الرضایی، تقوی، رضاتوفیق، نقوی و رضوی، ریضوی است. نسب بسیاری از سادات هند و پاکستان به او می‌رسد. وی پس از علی النقی متولی موقوفات محمد التقی بود. وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر بود و پس از درگذشت عباس بن عمرو غنوی حاکم قم بر پیکر وی نماز خواند. مزار وی که در محله چهل اختران قم واقع است، از آن هنگام تا کنون مورد احترام مومنین است.

 

 

 

نام‌گذاری:

وی به صورتش روبنده (برقع) می‌انداخته برای همین لقب «مبرقع» (روبنده‌پوش) را به او داده‌اند. برخی گفته‌اند رخساره‌اش بسیار زیبا بوده‌است و برای این‌که در کوچه به او ننگرند روبنده می‌انداخته‌اند.گروهی نیز گفته‌اند روی را می‌پوشانده تا در قم او را نشناسند، برای همین بزرگان عرب قم برایش نامه نوشتند که از قم برود.

مقبره موسی مبرقع (ع) در چهل‌اختران قم در کنار احمد بن محمد بن احمد بن موسی نتیجه‌اش است. مقبره او مورد توجه شیعیان جهان است و محمدتقی بهجت فومنی مکرراً به زیارت این امازاده می‌رفت. این مکان هر ساله مورد توجه گردشگران بومی و غیر بومی است .

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2