روستای آبشینه همدان استان همدان

روستای آبشینه همدان استان همدان

 

روستای آبشینه همدان ، مرکز دهستان سنگستان از بخش مرکزی شهرستان همدان است . این روستا به علت قرارگرفتن در مسیر عبور رود آبشینه دارای باغات فراوانی است، اما در سالهای اخیر به علت افزایش ارتفاع سد اکباتان و کنترل بیشتر، آب کمتری وارد رودخانه آبشینه می‌شود. آبشینه دارای باغات و جنگل‌های فراوانی است و برخی از مردم روستا در این منطقه مزارع کشاورزی دارند. این روستا در ارتفاع (میانگین) ۱۹۰۰ متری قرار گرفته‌است.

 

 

 

روستای آبشینه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۲۷ خانوار و مجموعاً ۱۴۲۹ نفر جمعیت در ۵ کیلومتری جاده همدان – ملایر واقع است. آبشینه مرکز دهستان سنگستان از بخش مرکزی شهرستان همدان در استان همدان است. این روستا مردم خونگرم و مهمان نواز آبشینه که اکثرا تحصیل کرده میباشند.

 


برخی از افرادی قدیمی این روستا واژه “آبشینه” را “پاوشینه” تلفظ می‌کنند و می‌گویند این واژه از دو کلمه “پاو” به معنای آب و “شین” به معنای آبی تشکیل شده است که به زبان کردی به معنای آب آبی و زلال است. رودخانه‌ای زیبا در ورودی این روستا وجود دارد به این ترتیب این منطقه را جزو مناطق بکر همدان می‌توان نام برد.

 

 

بسیاری از مردم همدان روزهای تعطیل خود را در این منطقه می‌گذرانند و هر ساله گردشگران بسیاری از این منطقه بازدید می‌کنند.حال و هوای سفر در شهریور ماه لذت بیشتری دارد و مسافرانی که به همدان سفر می‌کنند بهتر است قبل از رفتن به استقبال پاییز از این منطقه بازدید بعمل آورند. سفر و تفریح در این روستای زیبا را به شما گردشگران عزیز پیشنهاد میکنیم.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2