بروکراسی اداری عامل مهم فرار سرمایه گذاران در حوزه گردشگری

بروکراسی اداری عامل مهم فرار سرمایه گذاران در حوزه گردشگری







مهندس سیف الله امینیان در گفت و گو با سی تی مهر - منطقه اصفهان در آران و بیدگل در خصوص گردشگری و چالش های پیش روی این حوزه اظهار کرد: وقتی در گردشگری به شکوفایی خواهیم رسید که بتوانیم زیر ساختها را برای حضور سرمایه گذاران آماده کنیم و سرمایه گذار با آرامش و خاطری آسوده سرمایه خود را در حوزه میرات و گردشگری هزینه کند .


وی افزود:منطقه شمال اصفهان به ویژه شهرهای آران و بیدگل٬ کاشان و نطنز از بکرترین، زیباترین و طبیعی ترین شاهکارهای جهان هستی را در خود جای داده اند و جاذبه های این منطقه از کل جاذبه های کشورهای عربی خلیج فارس بیشتر است، ولی ما شاهدیم که گردشگری که به این کشورها می رود و سودی که این کشورها می برند با ما قابل مقایسه نیست.


وی به قوانین دست و پاگیر اداری در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی سرمایه گذار با یک دنیا امید سرمایه خود را برای هزینه در گردشگری آماده می کند با انبوهی از مشکلات اداری از جمله نامه نگاری اداری چندین و چند اداره روبرو می شود ، البته باید قوانین اصولی و درست را رعایت کرد ولی ما شاهدیم در برخی ادارات مسئول با وظیفه و اختیارت خود آشنا نیست و لذا سرمایه گذار به زحمت می افتد و این می شود که سرمایه گذاری در گردشگری کم می شود و گردشگری چیزی جز ضرر نمی شود و هیچ کس در این حوزه راضی نیست، هم گردشگر ناراضی است و هم سازمانهای مرتبط با گردشگری شاکی از حضور گردشگران به ویژه در مناطق کویری مانند کویر مرنجاب هستند.


مدیرکل سابق سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: این که گردشگری رشد نمی کند یا از جهل برخی مسئولین است یا اینکه برخی فکر می کنند رئیس هستند و خدا را بنده نیستند و نمی دانند کسی که رئیس شد نوکری برای مردمش باید بیشتر باشد، میز و صندلیش از خون جوانان این مردم چیده شده باید برای این مردم کار کند ، ولی متاسفانه برخی خود را بالاتر از همه می دانند و حتی جواب سلام ارباب رجوع را هم نمی دهند و اینگونه می شود که سرمایه گذار و گردشگر هر دو ضربه می خورند .


وی گفت: این منطقه شمال استان اصفهان مدل کوچک گردشگری کشور ایران است ،که تمام مدلهای گردشگری ، میراثی و صنایع دستی ایران را در خود جای داده فقط باید مدیریت ها را درست و اصولی انجام داد تا رونق را در شهرهای مهم منطقه ودر حوزه های گردشگری شاهد باشیم، این با همت جهادی مدیران دلسوز شدنی است و باید به سوی به روز شدن تمام عوامل دخیل در گردشگری مثل لیدر ، زیربناها و امکانات برویم و مسئولین هم خود را در کنار مردم ببینند و همراه تا به رونق گردشگری دست پیدا کنیم.


وی در پایان گفت: برحسب تجربه و کار در حوزه گردشگری باز هم تکرار می کنم برای رونق بیشتر گردشگری باید بروکراسی اداری را جمع کرد و با سهل کردن مجوزها و همکاری با سرمایه گذاران رونق خوبی به صنعت پاک گردشگری که امروزه جایگزین خیلی از صنایع بزرگ شده بدهیم تا جامعه از این رونق استفاده کافی را ببرد.

خبرنگار:کامران شاهزاده

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2