کمر درد ؛ اختلالات ناحیه کمر و ناهنجاری ها

کمر درد  ؛ اختلالات ناحیه کمر  و ناهنجاری ها

انواع کمر درد

تقریبا همه افراد شکل هایی از کمردرد را تا میانسالی تجربه می کنند. اختلالات ناحیه کمر ماحصل ماه ها و حتی سال ها وضعیت بدنی ضعیف، مکانیک بدنی غلط، زندگی پر از استرس، عادت های کاری غلط، از دست دادن انعطاف پذیری مفاصل، کمبود آمادگی جسمانی عمومی و ضعف برخی عضلات است.

کمردرد انواع مختلفی دارد. یکی از مهمترین انواع کمردردها، کمردرد مکانیکی است. در واقع ایجاد این نوع کمردرد ناشی از حالت نادرست بدن در موقعیت های مختلف و یا طولانی شدن و تکراری شدن برخی حالات و رفتارهای روزمره است. در برخی از افراد که دچار این نوع کمردرد می شوند، بهبودی خود به خود ایجاد می گردد؛ اما در بسیاری از افراد مجددا کمردرد با علائم بیشتر برگشت می کند. افراد مبتلا به کمردرد، عمدتا در فعالیت های روزمره خود دچار محدودیت حرکتی می شوند.

اگر کمردرد بطور ناگهانی شروع شود، کمردرد حاد نامیده می شود. مانند دردهایی که بعد از افتادن از بلندی یا برداشتن یک جسم سنگین و یا وارد شدن ضربه به کمر پیدا می شود. این نوع کمردرد شایعترین آن است. کمردرد حاد به سرعت ایجاد شده و به سرعت هم برطرف می شود. دوره درمان در کمردرد حاد کمتر از 6 هفته است. معمولا برای کسانی که به کمردرد حاد دچار شده اند، استراحت تجویز می شود. نوع استراحت نیز با توجه به نظر پزشک متخصص تعییین می گردد.

کمردرد مزمن دردی است که ممکن  است به سرعت و یا بتدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند. بطورکلی اگر کمردرد بیشتر از 3 ماه طول بکشد کمردرد مزمن نامیده می شود. اگر در پی کمردرد مزمن استراحت مطلق تجویز شود و این استراحت مطلق و عدم تحرک طولانی شود، باعث می گردد که عضلات ناحیه شکم، کمر و لگن به شدت ضعیف تر شده و انعطاف پذیری خود را از دست بدهند. از آنجا که ضعف عضلانی و عدم انعطاف پذیری عضلات نمی توانند قوس طبیعی کمر و عملکرد مناسب بدن را حفظ کنند، این تغییر قوس در ستون فقرات، سبب اعمال نیروهای غیرمعمول و ناخواسته روی مهره ها و لیگامنت های اطراف ستون فقرات می گردد که در آینده فرد را بیشتر مستعد آسیب می کند. بنابراین اگر فرد به دلیل استراحت بیش از حد، دچار ضعف عضلانی و محدودیت حرکتی گردد، احتمال ایجاد آسیب مجدد و درد بیشتر وجود خواهد داشت.

 

 

برگرفته از کتاب:"تمرینات درمانی کاربردی"جهت دسترسی به کتاب کلیک کنید

مرکز تندرستی کاشان تحت مدیریت دکتر مهدی خوبی

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2