منطقه ییلاقی پیچ بن استان قزوین

منطقه ییلاقی پیچ بن استان قزوین

منطقه ییلاقی پیچ بن با ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متر منطقه‌ای نسبتاً مرتفع است که در شمال شرقی الموت و در مسیر منطقه «سه هزار» قرار دارد و یکی از زیباترین مسیرهای راهپیمایی قزوین به شمال ایران است. چمنزارهای زیبای این منطقه خوش آب و هوا به گردنه مشهور سلج انبار می‌پیوندد. این گردنه حدوداً ۳۰۰۰ متر ارتفاع داشته و بخشی از رشته کوه البرز غربی به شمار می‌رود. این منطقه حدّ طبیعی میان دو استان‌ قزوین و مازندران می‌باشد. در شمال شرقی الموت و در جاده معروف ” سه هزار” قرار دارد و یکی از زیباترین مسیرهای راهپیمایی قزوین به شمال ایران است. چمنزارهای زیبای این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا ، به گردنه مشهور ” سلج انبار” با ارتفاع تقریبی سه هزار متر می رسد که بخشی از رشته کوه البرز غربی است و مرز طبیعی استان های قزوین و مازندران محسوب می شود.

دره شرقی- غربی وبزرگ الموت در حد فاصل دو رشته کوه شاه البرز درجنوب وسیالان درشمال ودره ای عمیق و ناهموار با رودخانه خروشان وآبادی های دور ونزدیک می باشد. کوه های سیالان وخشچال وسرخه کوه هیر همچون سدی مرتفع مانع رسیدن ابرهای باران زای شمال کشور به داخل دره الموت می شوند. بدین لحاظ کوهنوردان هنگامی که از الموت راهی سه هزار هستند پس ازعبور ازناحیه ای کوهستانی به یکباره در ورای قلل سیالان به جنگلی سرسبز و باطراوت می رسند. لطفا اگر به این مکان سفر کردید نظرات خود را با سایت سی تی مهر درمیان بگذارید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2