مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده چیست؟

خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی و کانون رشد و تکامل مهم ترین سیستم های جامعه است که بر اساس ازدواج دو جنس مخالف با یکدیگر تشکیل می شود و حفظ و تداوم آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

مشاوره خانواده به داشتن زندگی سالم خانوادگی کمک می کند. برای کمک گرفتن از یک مشاور خانواده خوب، همیشه نیاز به مشکلات بزرگ و حل نشدنی نیست؛ بلکه یک خانواده معمولی نیز می‌تواند برای بهبود سلامت روان کلی خانواده به مشاوره مراجعه کند.

با این حال، همه خانواده‌ها بدون مشکل، استرس یا درگیری نیستند. نکته اصلی در داشتن و نگه‌داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت این است که بتوانیم نیازهای فردی اعضای خانواده را بفهمیم و شناسایی کنیم و آنها را با سلامت واحد خانواده هم جهت کنیم.

طبق نظر روانشناسان خانواده، برخی از مشکلات به قدری با خانواده پیوند می خورد که نیازمند درمان از طریق مشاوره خانواده است. وجود اختلافات خانوادگی نیازمند آشنایی با مهارت هایی برای از بین بردن تنش های موجود است.

تنها زمانی می‌توانید از مشاوره خانواده نتیجه بگیرید که تمام راهکارها را به کار ببرید و در این راه تلاش زیای به خرج دهید. رمز موفقیت شما در حل تعارضات خانوادگی، میزان عمل به راهنمایی‌های مشاور است. زوجین لازم است جهت حل مشکلات خود هدف مشترکی داشته باشند.

مشاوره خانواده و مشاوره غیرحضوری خانواده طیف وسیعی از مسائل را در برمی‌گیرد که علاوه بر کمک در حل مشکلات خانوادگی می‌تواند در بالا بردن مهارت زوجین در زندگی به عنوان عضوی از خانواده بسیار مؤثر باشد.

مشاوره خانواده باعث می­‌شود تا زن و شوهر از مرزهای سالم خانوادگی درک بهتری پیدا کنند؛ توانایی حل مساله و ارتباطات بین فردی  و مهارت همدلی را تقویت کنند.

نکته اصلی در داشتن و حفظ یک خانواده موفق این است که اعضای خانواده بتوانند نیازهای همدیگر را بشناسند و با برآوردن این نیاز­ها، تعادل خانواده را برقرار کنند.

خانواده‌­ها می­‌توانند در صورت بروز هرگونه رویداد استرس­‌آمیز از قبیل مشکلات مالی، طلاق، خیانت، از دست دادن دوست عزیزی که ممکن است روابط خانوادگی را تحت‌فشار قرار دهد، از خانواده درمانی بهره­‌مند شوند.

مشاوره آنلاین روانشناسی سی تی مهر با بهره‌مندی از روانشناسان و مشاوران با تجربه و دارای صلاحیت می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات روحی، عاطفی، جسمی و رفتاری‌تان را تغییر داده و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

با مشاوران روانشناس خانواده سی تی مهر بیشتر آشنا شوید و با ورود به صفحه مشاور و روانشناس سی تی مهر، از تجربیات و راهنمایی آنها برای بهبود زندگی خود کمک بگیرید.

برای ورود به صفحه مشاور و روانشناس سی تی مهر می‌توانید «اینجا» کلیک کنید.


ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2