استراتژی قیمت گذاری محصولات

استراتژی قیمت گذاری محصولات

در فروشگاه های آنلاین قیمت گذاری محصولات حساس تر از مغازه های حقیقی است. زیرا امکان مقایسه کالای شما با کالای دیگران به راحتی در دسترس است. از آنجایی که قیمت محصول معمولا اولین ملاک مقایسه ای برای مخاطب می باشد اشتباه در این بخش به قیمت از دست دادن فروش برای شما تمام خواهد شد که ضرر زیادی را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

 

 

استراتژی قیمت گذاری برحسب هزینه
در این نوع قیمت گذاری، فروشنده هزینه های خالص محصول را حساب کرده و با درصد سود مطلوبی که مدنظرش هست آن را قیمت گذاری می کند.
این پایه ای ترین حالت قیمت گذاری است که برای فروشگاه های آنلاین معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیشتر مناسب فروشگاه های حقیقی است.

استراتژی قیمت گذاری بر اساس بازار
در این نوع قیمت گذاری فروشنده با تحقیقی که در بازار اینترنتی می کند برای محصولات خود قیمتی تعیین می کند. در حالت اول این قیمت می تواند هم رده قیمت های دیگران باشد و در حالت بهتر میتوان با زدن قیمت هایی کمتر از رقبا، فروش اینترنتی بیشتری را ایجاد کرد. همانطور که گفته شد اولین ملاک مقایسه دو محصول برای کاربران اینترنتی قیمت آنهاست و اگر بتوانید با قیمت کمتر مخاطب را ترغیب کنید بخش زیادی از فرایند فروش را رفته اید.
بنابراین آگاه بودن از قیمت رقبا در فضای اینترنتی برای فروشندگان سی تی مهر نکته مهمی است که دائما اطلاعات قیمتی خود را با سرچ کردن کالای خود در اینترنت به روز نگه دارند تا از بازار عقب نمانند.

استراتژی بر حسب ارزش کالا در ذهن مشتری
یکی از مهم ترین ملاک های قیمت گذاری در دنیا ارزش ذهنی کالاست. در این روش هزینه های تولید، اطلاعات فنی و ویژگی های محصول زیاد روی قیمت تاثیر گذار نیستند و چیزی که مهم است ارزش و مزیت کالا در ذهن مشتری است. به عنوان مثال اگر گوشی آیفون با نام و برند شرکت دیگری فروخته شود به هیچ عنوان قیمت فعلی را نخواهد داشت. این تاثیر برند و خلق ارزش شرکت اپل بوده که قیمت محصولاتش علاوه بر ویژگی هایی که دارد شامل موارد دیگری نیز می شود. در فروشگاه اینترنتی نیز هرچه ارزش کالایتان را با تولید محتوای جذاب بالا ببرید می توانید محصولات خود را با مقاومت کمتری از جانب مشتری بفروشید.

کارهایی مثل عکس های متعدد و با کیفیت از محصول،فیلم آنباکس محصولات و نشان دادن زیر و بم آن به مشتری، دادن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می توانید ارزش بالاتری به کالای خود بدهید تا نسبت به رقبایتان فروش بیشتری داشته باشید.

استفاده از عدد 9 در آخرین ارقام قیمت
عدد جادویی 9 در قیمت گذاری تاثیر فوق العاده زیادی بر ذهن مخاطب می گذارد. استفاده از عدد 9 هنگامی هیجان انگیز تر می شود که به عنوان مثال قیمت محصولی در همه جا در بازه 300 هزار تومن است اما شما آن را با قیمت 299 هزار تومان به فروش می رسانید. تاثیر قیمت 9 در قیمت آنقدر زیاد است که حتی از قیمت های پایین تر نیز فروش بیشتری را رقم میزند

استفاده از درصد تخفیف
از نکات دیگری که در قیمت گذاری فروشگاه آنلاین جلب توجه می کند، درصد تخفیفی است که روی محصولات می خورد. خریداران عاشق خرید با تخفیف اند و دوست دارند حس پیروزی را در خرید کردن بدست آورند. با قرار دادن هر درصد تخفیف بیشتر می توانید بیشتر جلب توجه کرده و فروش بیشتری به ثبت برسانید.
برای اینکه سود خود را نیز از دست ندهید می توانید پایه قیمت را در قیمتی قرار دهید که حتی با تخفیف نیز سود مطلوبتان را از خرید دریافت کنید اما باید توجه داشته باشید که این عدد نباید از حد رایج بالا تر رود. زیرا خریداران اینترنتی باهوش اند و با یک جستجوی ساده در سایت های دیگر به قیمت واقعی محصول پی می برند.


راه ارتباط با ما :
سایت سی تی مهر
اپلیکیشن سی تی مهر (دانلود رایگان از بازار ، مایکت و گوگل پلی )
تماس تلفنی با ۰۳۱۵۵۸۸۵۵۸۸(۳۰خط)
ارتباط آنلاین چت با :
https://ctmehr.com/App/Chat
هر روز هفته از ساعت ۸ الی ۲۴ منتظر شما هستیم

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تخفیفات آخر هفته سی تی مهر
تخفیفات آخر هفته سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1403/03/03

تخفیف رستوران، فست فودی های سی تی مهر

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر
تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر
@علیرضا کرباسی 1403/01/20

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان