دریاچه اوان الموت قزوین

دریاچه اوان الموت قزوین

دریاچه اوان الموت

در دامنه کوه خشچال در منطقه الموت در ۷۵ کیلومتری قزوین یکی از زیباترین دریاچه های طبیعی ایران قرار دارد که چشم اندازهای تماشایی آن را از معروف ترین دریاچه های ایران کرده است. به راحتی می توانید برای تفریح و گردش و گذراندن روزی متفاوت خودتان را به این دریاچه برسانید چون جاده مناسبی دارد و در اطراف آن هم امکانات خوبی هست. بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه فصل تابستان است چون بودن در ارتفاع ۱۸۵۰ متری از سطح دریا زمستان های سردی را برایش ساخته است، در زمستان سطح دریاچه یخ می زند و می توان بر رویش اسکی سواری کرد. در تابستان با آمدن به این دریاچه سفری لذت بخش را پیش رو دارید حس آب و هوای خنک و تماشای فضای سبز دیدنی به همراه تفریحاتی مثل قایق سواری، آبتنی،  کوهنوردی خیلی ها را مشتاق رفتن به این دریاچه می کند.در فصل پاییز پرندگان مهاجری مثل قو، غاز، مرغابی و … مدتی را در این دریاچه زیبا می گذارند. در اطراف دریاچه حیواناتی مثل کل، بز کوهی،پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، شغال، سیاهگوش، شاهین، جغد، دارکوب، کبک، قورباغه، لاک پشت و … پیدا می شوند. این دریاچه زیستگاه ماهی هایی مثل قزل آلای رنگین کمان، اردک ماهی و کپور است ولی نمی توان در آن ماهی گیری کرد. در اطراف دریاچه پوشش گیاهی قابل توجهی هست و درختانی مثل بید، چنار، سیب، آلبالو، گیلاس و … فضایی زیبا را به وجود آورده اند که می توان در آنجا پیکنیک برپا کرد و یا کمپ زد. این دریاچه با مساحت ۷۰ هزار متر مربع، ۳۲۵ متر طول و ۲۷۵ متر عرض دارد و عمیق ترین قسمت آن ۶/۸ متر عمق دارد. جایی در نزدیکی دریاچه اوان، دریاچه دیگری به اسم الوبوم هست که افراد کمی از وجودش خبر دارند.

 

 

 

 

چگونه به دریاچه اوان برویم؟

در جاده زیبای قزوین – الموت، دشت های سرسبز و گردنه های کوهستانی را پشت سر می گذارید از  رجایی دشت رد می شوید و حدود ۳ ساعت پیش می روید تا به یک دو راهی برسید، راه را به سمت دریاچه اوان پیش می گیرید و پس از گذشتن از روستای زرآباد دریاچه را در روبروی خود می بینید.

دریاچه اوان الموت یکی از جاذبه های طبیعی شهر قزوین میباشد که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و توریست بومی و غیر بومی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
1 دیدگاه

کاربر 59796 1398/06/22 18:58:59
بنظر میاد جایه خیلی قشنگی باشه
0
0
0

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2