آبشار اکاپل استان مازندران

آبشار اکاپل استان مازندران

آبشار اکاپل با ارتفاع ۲۰ متر بزرگ‌ترین آبشار کلاردشت می‌باشد. این آبشار در بالادست منطقه رودبارک واقع است. رودبارک غربی‌ترین محله کلاردشت که در بخش شهری واقع است. از رودبارک، اگر نیم ساعت، در جاده خاکی سنگی، به سمت غرب برویم، جایی که دره‌های کوه‌پایه‌های قلل مرتفع و علم‌کوه شروع می‌شود، به آبشاری می‌رسیم که یکی از جاذبه‌های گردشگری کلاردشت کلاردشت است. این آبشار در فصل زمستان یخ می‌زند و برای یخ نوردان بسیار جذاب است.

 

 

 

 

از این آبشار اگر دو پیچ جلوتر برویم به روستای کوچک وندربن می‌رسیم که شب‌های بسیار سردی دارد و ساختمان‌های این قسمت برای این سرما تدابیر مخصوصی اندیشیده‌اند. هیزم فراوان و در و دیوار و پنجره عایق. یک سکوت و دنجی بی انتهایی دارد این منطقه. به نظر می‌رسد اینجا آخر دنیاست.  چرا که دیگر جلوتری در کار نیست، جز قله علم کوه و دیواره ۸۰۰ متری آن. تمامی کوه‌نوردان قبل از رفتن برای فتح قله و پس از بازگشتن از آن در روستای ونداربن رودبارک اقامت می‌کنند.

در سایت‌های متعدد نوشته شده است که این آبشار در کنار دریاچه ولشت می‌باشد. این مطلب صحیح نیست و فاصله این آبشار تا دریاچه ولشت حدود ۲۰ کیلومتر است که با در نظر گرفتن ترافیک و نا مناسب بودن مسیرهای دسترسی حدود سه ساعت به طول می‌انجامد. بهتر است به نقشه گوگل مراجعه کنیم و موقعیت مکانی این جاذبه توریستی باشکوه را بررسی کنیم.

بازدید از این آبشار زیبا را به همه شما بازدیدکنندگان پیشنهاد میکند.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2