منطقه ییلاقی خلجستان استان قم

منطقه ییلاقی خلجستان استان قم

 

منطقه ی کوهستانی خلجستان، در غرب شهر قم، بهشت زیبا و سرسبز این استان کویری می باشد. بخش خلجستان دارای دو دهستان به نام های دستجرد و قاهان و یک مرکز شهری به نام دستجرد می باشد و 64 آبادی در این بخش واقع شده است. این بخش خوش آب و هوا دارای دره های بسیاری همچون دره قاهان، دره کهندان و دره دستجرد می باشد و درون هر دره روستاهای بسیاری با باغ ها و مزارع کشاورزی زییا و دل انگیز وجود دارد. مردم این بخش علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز مشغول هستند. رودهای فصلی بسیاری همچون رود سولقان و وزوا در دهستان قاهان، رود دستجرد و مرواریدر در روستای دستجرد وجود دارد که با گذر از میان باغهای سرسبز این منطقه زیبایی بسیاری خلق کرده است. درخت 1500 ساله در روستای آمره نیز دیدن دارد. در کوهستان های این منطقه معادنی وجود دارد که باریت، مرمریت، گرانیت و آهن از آنها استخراج می کنند.

 

 

 

خلجستان علاوه بر زیبایی های طبیعی بسیار، از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت می باشد. بناهای تاریخی بسیاری همچون چهار طاقی، تپه تاریخی و سفونجرد از آثار دوره ساسانیان و پل تاریخی طینوج از دوره صفویه و بناهایی دیگر همچون آتشکده نویس، قلعه وتوس کهندان، قلعه چک، آب انبار راهجرد، حمام روستای وسفونجرد، آب انبار آغلک، کاروانسرای شاه عباسی طینوج و... در این بخش وجود دارد.

 

 

 

در کنار طبیعت خوش آب و هوای این منطقه می توان از فیض زیارت امامزاده های این بخش چون: امامزاده هادی جمیزقان، امامزاده شاهزاده جعفر، امامزاده شاهزاده زکریا عیسی آباد، امامزاده علمدار کیاب، امامزاده شاهزاده ابراهیم، امامزاده ام سلمه، امامزاده عاقب و سه خواهران بهره برد. مجتمع توریستی دهکده صبا در دستجرد پذیرای شما عزیزان خواهد بود. همه روزه علاقه مندان اوقات فراغت خود را در این مکان می گذرانند و از این مکان لذت میبرند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2