موزه دکتر احمد نادعلیان هرمز استان هرمزگان

موزه دکتر احمد نادعلیان هرمز استان هرمزگان

موزه دکتر احمد نادعلیان گنجینه‌ای از آثار این هنرمند است که در محله قدیمی شهر هرمز قرار دارد. آثار هنری دکتر نادعلیان در عرصه‌های بین‌المللی شناخته و در بیش از چهل کشور دنیا پراکنده شده‌اند. این محل ابتدا، در سال ۱۳۸۸، با نام هنرمندسرا راه اندازی شد. در سال ۱۳۹۱ نیز، ورودی این خانه متروکه را هنرمندان بسیاری با ساختاری جدید طراحی کردند. این فرآیند ساخت، تزیین و توسعه ورودی موزه تا نوروز ۱۳۹۳ ادامه یافت. در موزه آثار متنوعی وجود دارند. شما در موزه دکتر نادعلیان می‌توانید از مکان زندگی این هنرمند بازدید کنید.

 

 

 

 

 

بسیاری از مستندات و آثار او نیز در گوشه و کنار جهان در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. از دیگر آثار موزه می‌توان به کارهای مشترک دکتر نادعلیان و زنان بومی جزیره اشاره کرد. استخوان‌ها و بقایای موجودات دریایی از جمله نهنگ نیز در موزه به نمایش درآمده‌اند. این بقایا از منظر شکل برای هنرمندان الهام‌بخش هستند. از دیگر نکات جالب در این موزه تمامی خاک‌های رنگی جزیره و کانی‌های جمع‌آوری شده برای مصارف هنری است. در این موزه همچنین به زنان جزیره هرمز آموزش داده می‌شود که چگونه با خاک‌های رنگی نقاشی کنند. این موزه زیبا سالانه میزبان علاقه مندان زیادی است.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2