موزه تاریخ طبیعی استان سمنان

موزه تاریخ طبیعی استان سمنان

از خیابان قدس و میدان امام رضا (ع) سمنان که به سمت میدان استاندارد بروید، ابتدای بلوار محراب در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان چشمتان به تابلویی از یوزپلنگ آسیایی یکی از مهم‌ترین نمادهای استان سمنان می‌خورد و زیر آن نوشته شده است: موزه تاریخ طبیعی سمنان، جایی که مسافران تور سمنان نیز از آن بازدید می‌کنند. موزه‌ای جذاب که با داشتن گونه‌های متعدد شما را با انواع حیوانات آشنا کرده و کمک می‌کند تا با زندگی آن‌ها و خطر انقراضشان بیشتر آشنا شوید. شما می‌توانید در آنجا بیش از 70 گونه جانوری تاکسی درمی شده در انواع مختلف نظیر پرندگان، پستانداران، پروانه، خزندگان و ... را ببینید که گویی زنده به نظر می‌رسند و با شما حرف می‌زنند. موزه حیات وحش سمنان از دو بخش تشکیل شده که هرکدام بسیار تماشایی است. قسمت اول به تاریخ طبیعی استان اختصاص یافته و نمونه‌های بارز و ارزشمندی از جمله فسیل‌های گیاهی و جانوری و بقایای سیلیس شده جانوران و گیاهان اعصار قدیمی سمنان و جهان را می‌توانید مشاهده کنید. این بقایا که در نوع خود بسیار باارزش تلقی می‌شوند، با شکل و شمایلی جالب نظرتان را به خود جلب می‌کنند.

 

 

 

بخش دوم موزه به تنوع زیستی سمنان مربوط می‌شود که به اجزا بدن جانداران مختص این منطقه می‌پردازد. اجزای بدن مهره‌داران این استان به شکل تاکسی‌درمی، اسکلت، جمجمه، شاخ و پوست نگهداری می‌شود و پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان می‌توانند از آن‌ها بازدید و حتی عکاسی کنند. از جمله این جانوران می‌توان به بز وحشی، گربه جنگلی، جبیر، آهو، خرس، گراز، پازن، قوچ، آهو، خرس، کفتار و پلنگ اشاره کرد که همچنان ابهت خود را حفظ کرده‌اند. جمجمه حیواناتی نظیر روباه و کفتار، اسکلت کاراکال و هوبره، انواع حشرات و پرندگان مانند عقاب، حواصیل، کبک، کبوتر، جغد، کلاغ و غیره از جمله دیدنی‌هایی است که در موزه تاریخ طبیعی سمنان وجود دارد و توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. موزه‌های تاریخ طبیعی مکان مناسبی برای مشاهده انواع حیوانات و پرندگانی است که بعضی از آنها منقرض شده و یا در حال انقراض هستند، لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر کودک خردسال دارید او را با بردن به این مکان زیبا خوشحال کنید.

 

 

 

علاوه بر موزه تاریخ طبیعی سمنان، دو موزه نیز در شهرهای دامغان و شاهرود واقع شده‌اند که اگر به حیات وحش علاقه دارید می‌توانید سری به آن‌ها بزنید و لحظاتی به یادماندنی را تجربه کنید. موزه تاریخ طبیعی شاهرود به عنوان اولین موزه هوشمند تاریخ طبیعی کشور، یکی از بی‌نظیرترین موزه‌های تاریخ طبیعی ایران به شمار می‌رود و بازدید از آن به گردشگران پیشنهاد می‌شود. از دیگر دیدنی های سمنان می‌توان به دروازه ارگ سمنان، مسجد جامع سمنان، آرامگاه بایزید بسطامی، گرمابه پهنه و آرامگاه پیر نجمالدین اشاره کرد که با جذابیت‌های خود سفری فراموش‌نشدنی را برایتان خلق می‌کنند. اگر هم دوست دارید تا به خرید کردن بپردازید، فراموش نکنید تا سری به بازار سمنان بزنید و در آنجا به گشت و گذار و خرید مشغول شوید. این موزه زیبا سالانه میزبان علاقه مندان زیادی است.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2