موزه مهر و سکه کومش استان سمنان

موزه مهر و سکه کومش استان سمنان

مهرو سکه‌ها همچون کلکسیونی از اشیای به یادگار مانده‌ی نیاکانمان محسوب می‌شوند که اطلاعات خوبی از حکومت‌ها و تفکرات رایج در هر دوره به ما می‌دهند. لذا در سال 1392 مکانی زیبا و تاریخی با عنوان موزه مهر و سکه کومش سمنان افتتاح شد که امروزه نیز مورد بازدید گردشگرانتور سمنان قرار می‌گیرد و آن‌ها را همچون ماشین زمان به گذشته‌های دور این سرزمین کهن می‌برد. این موزه که به همت سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی آغاز به کار کرده است، آثاری از گذشته‌های دور را در خود قرار داده که شاید برایتان جالب باشد. سکه، اسکناس، سفته‌های مختلف، برات و پول‌های اولیه از جمله اشیایی است که در موزه مهر و سکه سمنان دیده می‌شوند و از چگونگی مبادله کالا در روزگاران قدیم برای بازدیدکنندگان می‌گویند. این موزه سه بخش را در خود جای داده است که هرکدام به اقلام خاصی اختصاص داده شده است.

 

 

 

قسمت اول موزه مهر و سکه کومش سمنان شامل مهرهای هزاره دوم پیش از میلاد و دوره قاجار است که در نوع خود بسیار جالب و تماشایی‌اند. در بخش دوم موزه نیز می‌توان سکه‌هایی را دید که سیر تحول تاریخ را نشان می‌دهند و از قدمت 3000 ساله‌ی تبادلات پولی برایمان داستان‌سرایی می‌کنند. پس از تماشای این آثار نفیس به بخش سوم موزه مهر و سکه سمنان می‌رسید که سکه‌های ضرب شده در منطقه کومش (محدوده سابق استان سمنان و شهرهایی همچون دماوند، فیروزکوه، دربند، بسطام و غیره) را در معرض دید قرار داده و شما را با گذشته‌ی این سرزمین تاریخی بیش از پیش آشنا می‌کند. در موزه مهر و سکه سمنان بیش از 500 عدد سکه، 24 برگ اسکناس و 80 عدد مهر وجود دارد که تا به حال پژوهشگران زیادی برروی آن‌ها تحقیق کرده‌اند و اکنون به گردشگران نیز نشان داده می‌شوند.

 

 

 

به مرور زمان به تعداد سکه‌ها افزوده شد و اکنون حدود 2000 قطعه آثار تاریخی در این مکان نگهداری می‌شود که برای گردشگری جذاب است. اگر علاقه دارید تا لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید، به شما توصیه می‌کنیم که بازدید از موزه سکه و مهر سمنان را از دست ندهید و حتما به دیدن آن بروید. پیشنهاد ما به شما این است که پس از بازدید از این بنای جالب، سری به دیگر دیدنی های سمنان مانند گرمابه پهنه، دروازه ارگ سمنان، مسجد جامع، آرامگاه پیر نجم‌الدین و پارک ملی خارتوران بزنید و با زیبایی‌های این سرزمین بیشتر آشنا شوید. اگر دوست دارید تا با دستانی پر از سوغات رنگارنگ به منزل برگردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به بازار سمنان بزنید و ضمن گشت و گذار در آنجا به خرید ظروف سفالی، گلیم و پارچه‌های چاپ سنتی بپردازید و عزیزانتان را خوشحال کنید. لطفا اگر به این مکان سفر کردید نظرات خود را با سایت سی تی مهر درمیان بگذارید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2