علت درد پشت سر در حین ورزش چیست؟

علت درد پشت سر در حین ورزش چیست؟

دکتر مهدی خوبی، متخصص فیزیولوژی عصبی عضلانی، در پاسخ به این سوال مخاطب که وقتی ورزش می کنم پشت سرم درد می گیرد، علت چیست و برای درمان آن چه اقدامی انجام بدهم، بیان کرد: عوامل مختلفی باعث بروز چنین مشکلی می شود. یک مورد بحث کوتاهی تاندون هایی است که از پشت گردن به استخوان پس سری وصل می شوند. معمولاً در افراد مبتلا به ناهنجاریهایی مثل سر به جلو، کجی گردن و کایفوز پشتی (قوز پشتی) اینگونه دردها دیده می شود. قند خون و فشار ورزش هم از دیگر عواملی است که این درد را ایجاد می کند.


دکتر خوبی، در خصوص نحوه تشخیص علت درد گفت: فرد به عضلات پشت گردن و ذوزنقه دست بزند تا قسمت پایینی گوش حرکت کنند و فشار بدهد؛ اگر هنگام فشار درد احساس کرد، علت ناهنجاریهای بدنی است.
این متخصص فیزیولوژی، خاطرنشان کرد: به این افراد توصیه می کنم مدتی حدود ۳ تا ۶ روز به فعالیت ورزشی نپردازند و شروع به آزادسازی عضلات کنند. برای این منظور می توان از دوش آب گرم، ماساژ، کیسه آب گرم و ثابت کردن گردن استفاده کرد و به آرام کردن عضلات پرداخت. با انجام این اقدامات در هنگام ورزش دیگر دچار درد نخواهند شد.
وی، در پاسخ به این سوال که آیا یوگا می تواند به این افراد کمک کند، تصریح کرد: کلاً تا چند روز حرکت برایشان مضر است. حتی تمرینات پیلاتس و یا یک درازنشست ساده می تواند آسیب فرد را بدتر کند.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2