تمرینات مهره های کمر ؛ هفته دوم

تمرینات مهره های کمر ؛ هفته دوم

تصور ما  بر این است که شما درد در ناحیه کمر یا درد های تیر کشنده در پاهای خود دارید. این تمرینات به منظور درمان این گونه دردها طراحی شده است. در صورتیکه به پاره شدن دیسک، برجسته شدن دیسک، نازک شدن دیسک، استئوآرتریت مهره و یا حتی هرنی دیسک مبتلا هستید، و یا عضلات و مفاصل ناحیه کمر شما دچار درد شدید و التهاب است، می توانید پس از مشورت با پزشک متخصص تمرینات این فصل را انجام دهید. انجام منظم و مداوم این تمرینات می تواند تا حدود زیادی این درد را کاهش دهد. قبل از شروع تمرینات مهره های کمر راهنمای انجام تمرینات را با دقت مطالعه کنید.

 

تمرینات هفته دوم

1- کشش دست ها در بالای سر (ثابت)

روی زمین به پشت دراز بکشید. پاها را مطابق با شکل در حالت زانوهای خمیده روی زمین نگه دارید. حال هر دو دست را به بالای سر برده و به سمت دیوار فرضی پشت بکشید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 30 ثانیه نگه دارید. این حرکت باعث کشش عضلات زیر بغل می شود. 

 

 

2- خم کردن زانوها توی سینه (ثابت)

روی زمین به پشت دراز بکشید. حال بدون کمک دست ها هر دو زانو را به آرامی توی سینه جمع کنید. تا جایی که توانایی دارید و درد ناراحت کننده ای در شما ایجاد نمی شود، زانوها را به سینه نزدیک کنید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 30 ثانیه نگه دارید. این حرکت باعث کشش عضلات ناحیه کمر و تا حدودی موجب تقویت عضلات شکم می شود. 

 

 

3- تمرین جنین

روی زمین به پشت دراز بکشید. حال با کمک دست ها هر دو زانو را به آرامی توی سینه جمع کنید. تا جایی که توانایی دارید و درد ناراحت کننده ای در شما ایجاد نمی شود، زانوها را به سینه نزدیکتر کنید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 30 ثانیه نگه دارید. این حرکت باعث کشش عضلات ناحیه کمر می شود.

 

برگرفته از کتاب:" تمرینات درمانی کاربردی "

مرکز تندرستی کاشان  تحت مدیریت دکتر مهدی خوبی

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2