بیمار مبتلا به ام اس می تواند ورزش بدنسازی انجام دهد یا خیر؟

بیمار مبتلا به ام اس می تواند ورزش بدنسازی انجام دهد یا خیر؟

دکتر خوبی متخصص فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی در پاسخ به سوال بیمار مبتلا به ام اس می تواند ورزش بدنسازی انجام دهد یا خیر گفت :زمانیکه یک بیماری مثل بیماریهای عصبی سراغ فرد می آید، بهتر است هر چه زودتر اقدامات ورزشی صورت بگیرد؛ زیرا ام اس یک بیماری پیشرونده است. معمولاً وقتی بیماری فرد را از پای در می آورد، بعد برای ورزش به متخصصان مراجعه می کنند؛ در حالیکه آن زمان فرد دیگر نمی تواند هیچ حرکتی داشته باشد.

افراد جوان زیادی هم وجود دارند که به بیماری ام اس مبتلا می شوند و خیلی سریع ورزش را شروع می کنند. خوشبختانه در این افراد بعد از مدتی می بینیم توده عضلانی و قدرتشان افزایش پیدا می کند.
وقتی بیماریهای عصبی به سراغ فرد می آید، به مرور ارتباط بین مغز، اعصاب محیطی و تارهای عضلانی کم می شود؛ به عبارت دیگر درگیر شدن واحدهای حرکتی و تارهای عضلانی به دست فراموشی سپرده می شوند. بالا رفتن سن خود می تواند یک عامل تشدید کننده باشد و به این اتفاق دامن بزند؛ اما اگر فرد با اراده، تصور و تفکر خود ورزش کند که اندامهایش را کنترل کند و عضلاتش را به کار بگیرد، مطمئن باشید می تواند توده عضلانی اش را افزایش بدهد. البته ورزش ها باید تحت نظر یک متخصص ورزش باشد.

توصیه  به اینگونه افراد این است که حتماً ورزش های کار با دستگاه را انجام بدهند؛ اما نباید تمام حرکات را انجام داد؛ زیرا بیماری ام اس حمله ای است و ممکن است در حین ورزش به فرد حمله کند. شاید فرد زیر وزنه های بسیار سنگین باشد و دچار آسیب های جبران ناپذیر شود. حرکاتی مثل اسکات، هاگ پا و پرس پا را نباید بزنند و حرکاتی ایمن توسط مربی باید انتخاب شود. هر چند که تمرینات بدنسازی برای اینگونه افراد مفید است؛ اما تمرینات تمرکزی پیلاتس برای آنها معجزه آسا است.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

استراتژی قیمت گذاری محصولات
استراتژی قیمت گذاری محصولات
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله به استراتژی ها و تکنیک های ترغیب کننده برای قیمت گذاری روی محصولات می پردازیم.

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2