علل درد ساق پا و راه های درمان

علل درد ساق پا و راه های درمان

دکتر خوبی، متخصص فیزیولوژی ورزشی عصب و عضله، در پاسخ به این سوال مخاطب که بعد از ورزش والیبال ساق هر دو پاهایم به مدت یک روز درد می گیرد، علت چیست، بیان کرد: درد ساق پا می تواند ۲ علت داشته باشد: ۱- فشار بیش از حد روی تاندون عضلات ساق پا و محل اتصال تاندون با استخوان ساق پا می تواند موجب ایجاد درد شود. برای درمان این درد پیشنهاد می شود که چند روز استراحت و سپس تمرینات بدنسازی و تمرینات با دستگاه با هدف تقویت عضلات ساق پا را انجام بدهید. ۲- کمبود مواد معدنی از دیگر علل دردهای ساق پا است. من اینگونه دردها در ساق پا را گریه استخوان ساق پا می دانم؛ مبنی بر اینکه درخواست مواد معدنی می کنند.


وی، خاطرنشان کرد: زمانیکه ما ورزش می کنیم، استخوان های ما مستعد جذب کلسیم می شود. متخصصین تغذیه می گویند افرادی که ورزش نمی کنند، وقتی شیر می خوردند بخش زیادی از کلسیم جذب بدنشان نمی شود؛ زیرا بدنشان مستعد جذب کلسیم نیست؛ همچنین گفته می شود ورزش باعث متراکم شدن استخوانها می شود.


مخاطب اظهار می کند که درد ساق پاهایش بعد از یک روز کم می شود؛ بدین معنی که وقتی ریکاوری (دریافت آنتی اکسیدان، مواد معدنی، تغذیه و استراحت) می کند، درد کاهش پیدا می کند. برای کاهش درد به این فرد توصیه می کنم که یک مقدار تغذیه خود را از نظر املاح معدنی کاملتر کند. شیر، ماست، کشک، همچنین کاهو، کلم پیچ، گل کلم و سایر گیاهانی که کلسیم زیادی دارند را بیشتر در رژیم غذایی خود قرار بدهد. در نهایت استفاده از پودر "او آر اس" برای اینگونه دردها می تواند کمک کننده باشد؛ زیرا سرشار از مواد معدنی است.

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2