افزایش وزن و کمر درد

افزایش وزن و کمر درد

افزایش وزن و کمر درد

افزایش وزن، افتادن شکم و به تبع آن کشیدن کمر به سمت جلو از عمده ترین علل ایجاد افزایش قوس کمر و کمردرد بویژه در زنان است. البته این عارضه در زنان به علت افزایش وزن در دوران بارداری خود را بیشتر نشان می دهد. باید توجه داشت که این مسئله در مردانی که ورزش نمی کنند و شکم بزرگی دارند نیز مشاهده می شود. در واقع چاق شدن و ضعف عضلات شکم باعث چرخش رو به جلو و پائین لگن می شود و مهره های کمر را تحت فشار قرار می دهد.

کاهش وزن به وسیله فعالیت های هوازی و همچنین انجام تمریناتی که عضلات شکم را تقویت می کنند، در کاهش وزن و کاهش قوس کمر موثر هستند. لذا انجام این گونه فعالیتها و تمرینات لازم به نظر می رسد. استفاده از استخر و راه رفتن در آب برای افراد مبتلا به کمر درد شدید بسیار مفید است. توصیه می شود این افراد همزمان با انجام تمرینات اصلاحی راه رفتن در آب را جزء برنامه درمانی خود قرار دهند.

 

برگرفته از کتاب:" تمرینات درمانی کاربردی "

مرکز تندرستی کاشان تحت مدیریت دکتر مهدی خوبی

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2