تمرینات استخوان دنبالچه ؛ هفته اول

تمرینات  استخوان دنبالچه ؛ هفته اول

تصور ما  بر این است که شما در هنگام نشستن یا برخواستن در ناحیه باسن درد دارید. این تمرینات به منظور درمان این گونه دردها طراحی شده است. در صورتیکه در انتهای پایینی ستون فقرات خود به دلیل ضعف عضلات باسن و لیگامنت های اطراف استخوان دنبالچه احساس درد دارید، به عبارت دیگر در حین نشستن درد در ناحیه باسن احساس می کنید، می توانید پس از مشورت با پزشک متخصص تمرینات این فصل را انجام دهید. انجام منظم و مداوم این تمرینات می تواند تا حدود زیادی این درد را کاهش دهد. قبل از شروع تمرینات استخوان دنبالچه راهنمای انجام تمرینات را با دقت مطالعه کنید.

تمرینات هفته اول

1- باز نگه داشتن پا در حالت چهار دست و پا

به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. پای چپ را به عقب باز کنید؛ به طوریکه پاشنه پا در راستای باسن قرار گیرد. در این حالت زانوی پای چپ را کاملا باز و پنجه پا را به سمت دیوار فرضی پشت بکشید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 30 ثانیه نگه دارید. سپس حرکت را با پای راست انجام دهید. این حرکت باعث تقویت عضلات سرینی می شود. 

 

 

2- باز و بسته کردن پا در حالت چهار دست و پا

به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. پای چپ را به عقب باز کنید؛ به طوریکه زانوی پای چپ کاملا باز و پنجه پا به سمت دیوار فرضی پشت کشیده شده و پاشنه پا در راستای باسن قرار گیرد. سپس پای چپ را خم کرده و زانوی چپ را توی سینه جمع کنید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 20 بار تکرار کنید. حرکت را با پای راست نیز انجام دهید. این حرکت باعث تقویت عضلات سرینی می شود. 

 

 

3- دور کردن ران از بدن در حالت چهار دست و پا

مطابق با شکل در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. در این حالت پای چپ را در حالی که زانو دارای زاویه 90 درجه است از بغل دور کنید و سپس با کنترل به حالت اول برگردانید. حرکت را با توجه به توانایی خود بین 5 تا 20 بار تکرار نمایید. حرکت را روی پای راست نیز انجام دهید. این تمرین باعث تقویت عضلات اطراف لگن و پاها می شود.

 

 

برگرفته از کتاب:" تمرینات درمانی کاربردی "

مرکز تندرستی کاشان تحت مدیریت دکتر مهدی خوبی

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2