فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی استان البرز

فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی استان البرز

فرودگاه تفریحی و آموزشی «آزادی» از مناطق تفریحی استان البرز است. این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه قرار دارد و به‌عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه فعال است. مجموعه پروازی آزادی بیش از ۶۰ هواپیمای فوق سبک دارد و در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره‌‏های تخصصی انجام می‌شود. اگر قصد تفریح و آموزش در منطقه‌ای نزدیک استان تهران رادارید، فرودگاه نظرآباد بهترین انتخاب است.کارشناسان بر این باورند که «پدیده هوانوردی عمومی در ایران» به‌طورجدی از این فرودگاه آغازشده است. هوانوردی عمومی، اصطلاحی است که شامل تمام هوانوردی‌ها و فرایندهای مربوط به‌غیراز نظامی و ترابری هوایی برنامه‌ریزی‌شده (خطوط هوایی مسافربری و باربری) می‌شود.فرودگاه آزادی تنها فرودگاه خصوصی است که در بخش‌های تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی، تفریحی فعالیت دارد. آموزش خلبانی، خرید و فرش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک از فعالیت‌هایی است که در این فرودگاه جریان دارد. مساحت فرودگاه چیزی برابر با ۷۵ هکتار است.این فرودگاه با در اختیار داشتن امکانات متنوع اولین قطب هواپیمای فوق سبک ایران و مرکز خریدوفروش این نوع از هواپیماها است. همچنین در این فرودگاه تعمیرات و دیگر خدمات برای هواپیماهای خصوصی انجام می‌شود.فرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد دارای امکاناتی همچون، باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه آماده‌سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه‌های ساخت و مونتاژ، آشیانه تولید، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدیدکنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

 

 

 

ازجمله خدماتی که در این مجموعه آموزشی تفریحی ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه خدمات به استانداری‌ها و بخش‌های خصوصی وزارتخانه و کلیه افراد حقیقی و حقوقی

تعمیر و نگهداری و سرویس دهید به هواپیماهای بخش خصوص، ترجمان‌های دولتی و کارخانه‌های صنعتی و تولیدی

ایجاد سایت تولید انبوه و مراکز ارائه خدمات پس از فروش محصولات هوایی

گسترش فرهنگ هوانوردی برای جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص موردنیاز صنعت هوایی

توسعه بازار محصولات از طریق ارائه خدمات آموزشی

یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با فرودگاه آزادی، برگزاری نمایش اوج ایرانیان در این مجموعه است. این نمایش هوایی عظیم، نخستین نمایش هوافضای فرودگاه آزادی در محل این فرودگاه در شهرستان نظرآباد بود.این نمایش هوایی در سال ۹۱ برگزار شد و هدف اصلی آن، معرفی صنعت هوانوردی به مردم به‌ویژه جوانان بود. برای اولین بار در کشور در نمایش هوایی ایرانیان، ۱۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در فرودگاه آزادی به پرواز درآمدند.فرودگاه آزادی نظرآباد ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری هوایی و پتانسیل‌های پرواز دارد. عدم اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های موجود در این فرودگاه موجب شده تا بسیاری از افراد حتی متخصصان و کارشناسان حوزه پرواز و گردشگری نیز پتانسیل‌های این فرودگاه را نشناخته و به آن توجه ای نکنند. علاقه مندان می توانند از این مکان زیبا دیدن کنند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

ابتدا وارد شوید
0 دیدگاه

جدیدترین ها

تا 25 درصد تخفیف به مناسبت عید فطر

فروشگاه اینترنتی سی تی مهر فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی همراهان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماید. به همین مناسبت فروشگاه اینترنتی سی تی مهر در نظر دارد در روز های 22 تا 24 فروردین 1402 با تخفیفات هیجان انگیز در رستوران ها و فست فودی ها میزبان لبخند در خانواده شما باشد.

جشنواره یلدای سی تی مهر
جشنواره یلدای سی تی مهر
@علیرضا کرباسی 1402/09/29

66 هزار تومان تخفیف با ارسال رایگان

جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
جلب توجه در فروشگاه اینترنتی
@علیرضا کرباسی 1402/05/10

در این مقاله می خوانید که چطور توجه بیشتری از بازدید کنندگان خود دریافت کنید

عطر و ادکلن های متنوع
1402 mbk1
1402 mb2c2
به استقبال روزهای گرم
1402 mbk22
1402 mbk2